RS4 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Har sett på et par bilen, et få tall med sport pakken(av den type bil jeg vil ha) og noen ut denne sport pakken. Så hva er forskjellen? Er det bare utsene? Eller er det noe med understellet/bremsene og? Og hvor mye har det og si vis det er kraftigere/bedre understell/bremser? Ser og på noen av bilene har sport gir(automat), selv om det ikke er sportpakke utgaven. Hvor mye utgjør denne sport girkassen? Testet en gang en 535DAT E61 -06 som Bavaria i Stavanger hadde, og da ble jeg litt skuffet over girkassen. Kom tregt igang, men når turtallet først kom så gikk det greit(nok). Ser nå på -07 til 08 BMW 535DAT E61.
B_K___ Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Sportpakke er vel den såkalte "M-pakken" ? som alle har Det er vertfall M5 look på utsiden, m-sportunderstell(18mm lavere) m-sport ratt og lister i innstigning og girkulen. Har den "F1" giring på rattet? eller er det bare den nye typen girkasse?
RS4 Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Sportpakke er vel den såkalte "M-pakken" ? som alle har Det er vertfall M5 look på utsiden, m-sportunderstell(18mm lavere) m-sport ratt og lister i innstigning og girkulen. Har den "F1" giring på rattet? eller er det bare den nye typen girkasse? Det F1 gir på et par av de bil jeg har sett. Og noen har ikke sport pakken.Om det sport understellet er bare senking og ikke mer, så bryr jeg meg ikke så mye. Men er selvfølgelig et plus da.
gregus Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Med tanke på understell til E60/E61 er det flere varianter tilgjengelig. Ordinært understell, m-tech understell (sportsunderstell) og dynamic drive. Ordinært understell tror jeg blir for slapt for de fleste, så om du kjøper en bil med dette vil du trolig måtte oppgradere selv. M-tech er noe stivere, og har vel sterkere stab-stag mv. Er slikt understell på min fars 535d, og det fungerer fint. Kunne i mine øyne vært stivere, men det er jo en komfortabel bil, så det er et greit kompromiss. Siste punkt er dynamic drive, som er ekstrautstyr til det ordinære understellet. Det er mulig det har endret seg, men tidligere kunne man ikke få m-tech understell i kombinasjon av dynamic drive. Dette tilvalget består av aktive krengningsstabilisatorer, som er "myke" når man kjører rett frem, slik at bilen beholder komfortegenskapene ved ujevn vei o.l. Når disse stagene blir belastet stives de av, og bilen krenger mye mindre i svinger. Har prøvd dette selv, og det fungerer veldig bra. http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/innovation_lounge/allfacts/phase_3/dynamic_drive.html
RS4 Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Med tanke på understell til E60/E61 er det flere varianter tilgjengelig.Ordinært understell, m-tech understell (sportsunderstell) og dynamic drive. Ordinært understell tror jeg blir for slapt for de fleste, så om du kjøper en bil med dette vil du trolig måtte oppgradere selv. M-tech er noe stivere, og har vel sterkere stab-stag mv. Er slikt understell på min fars 535d, og det fungerer fint. Kunne i mine øyne vært stivere, men det er jo en komfortabel bil, så det er et greit kompromiss. Siste punkt er dynamic drive, som er ekstrautstyr til det ordinære understellet. Det er mulig det har endret seg, men tidligere kunne man ikke få m-tech understell i kombinasjon av dynamic drive. Dette tilvalget består av aktive krengningsstabilisatorer, som er "myke" når man kjører rett frem, slik at bilen beholder komfortegenskapene ved ujevn vei o.l. Når disse stagene blir belastet stives de av, og bilen krenger mye mindre i svinger. Har prøvd dette selv, og det fungerer veldig bra. http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/innovation_lounge/allfacts/phase_3/dynamic_drive.html Hmmm, meget fin info Da gjør det ikke så mye da.Det er dynamic drive og sport gir kassen på et par av de bilene som jeg ha sett på. Men er dynamic drive like stiv som sportspakken?
gregus Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 [quote name= Hmmm' date=' meget fin info Smile Da gjør det ikke så mye da.Det er dynamic drive og sport gir kassen på et par av de bilene som jeg ha sett på. Men er dynamic drive like stiv som sportspakken? Dynamic drive gjør ikke bilen stivere, så bilen er evt like stiv som en med tilsvarende understell uten dynamic drive. Er bare krening/veigrep i svinger som blir påvirket. Men jeg vil anta det er fullt mulig å bytte fjærer og dempere til noe stivere hvis det er ønskelig, men kan være lurt å høre med BMW eller leverandør av ettermarkedunderstell om dynamic drive lager noen begrensninger.
Knut O E61 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Hvis du kjører RS4 og ser etter 535 så kan jeg ikke forstå annet enn at M-pakken nærmest må være en forutsetning. Husk også at 525d, 530d og 535d alle har 3 liters dieselmotor (f.o.m. 03/2007) som er relativt enkelt å trimme, selv om det kanskje ikke er helt lovlig uten videre.
RS4 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Skrevet Mai 2, 2009 Det er fraktisk 229 Dynamic Drive, 337 M Sportspack og 2TB 7tr. aut. sport girkasse. Dette ifølge annonse. Kan man ønske seg mer???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå