tigern1984 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Har problemer med temperaturen på bilen. 523iat `97 modell! Bilen hadde lite kjøleveske, noe som jeg visste når jeg parkerte bilen, og hadde planer om å fylle på kald motor dagen etter, men så måtte jeg på en hastetur om morgenen og glemte hele greien! Kjørte et stykke, og fikk beskjed om at motoren var varm. Tenkte "Faen, det var den kjølevesken" og fant noe varmt vann for å fylle på. (Lett det når alt er stengt 1. mai.) Når jeg skulle lufte litt for å få ut litt trykk, kom vannet opp i ekspansjonstanken i ganske raskt tempo. Prøvde diverse lufting og sånn med varmeapparatet på full hyling, men hadde ikke noe særlig hell. Fikk en kompis til å hente meg, for så å returnere når jeg tenkte motoren var kald. (ca. 3 timer). Da var nivået av vann sunket, og jeg fylte på noe vann opp til streken på ekspansjonstanken. Startet opp, og kjørte et par kilometer før temperaturnålen gjorde et byks! Gikk fra det blå feltet til normal driftstemperatur på fire fem sekunder. Etter det steig temperaturen i jevnt tempo før jeg måtte parkere igjen. Det jeg lurer på, er om vannpumpen er gåen, eller om det kanskje kommer luft inn i kjølesystemet en eller annen plass. Kjølevannet har hatt en liten tendens til å forsvinne over en periode på noen uker uten at jeg kan se at det er vann under bilen, så en liten lekkasje er jo ganske naturlig å mistenke. Noen som har noe fornuftige hint eller tips. Må prøve å hente bilen hjem i morgen, så alle idéer blir mottatt med takk!
Simpel Skrevet Mai 2, 2009 Skrevet Mai 2, 2009 Kan virke som sirkulasjonsproblem. Termostat eller vannpumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå