Mernis Skrevet Mai 1, 2009 Share Skrevet Mai 1, 2009 Heisann.Jeg har en e39 520ia som på de siste har fått noen merkelige symptomer. Det startet med en rar "putrelyd" fra tomgang og litt opp i turtall.Bilen ristet også.Etterhvert mistet den mye effekt og dro meget dårlig generelt.Nå hørtes den mer ut som en åtter enn en sekser og hadde ugjevn tomgang som varierte fra 700 ogned til 400 O/min.Etter noen dager kom en ekkel og kraftig kaklelyd som høres veldig godt på lavt turtall og idet jeg begynner å kjøre.Dette er verst når bilen er varm.Hører også kaklelyden når den nettopp har skiftet gir. Sjekket pluggene og det viste seg at 2 av dem var våte i enden.De luktet bensin.Det samme gjorde det egentlig da jeg luktet på oljepeileren...Fikk skiftet pluggene men det ble egentlig ikke noe bedring. Er det noen som har noe teori om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vmaxx Skrevet Mai 1, 2009 Share Skrevet Mai 1, 2009 høres ut som om 2 av sylindrene dine ikke tenner.. sjekk tennpluggledningene, coilen, evt mål strøm eller finn ut om de får gnist.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mai 1, 2009 Share Skrevet Mai 1, 2009 Coilene på disse motorene er ganske skjøre. Høres ut som du har to defekte coiler. Har muligens noe brukt til deg.. Hvor holder du til? Velkommen til forumet forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå