Gå til innhold

problem med håndbrekket. E46 318i

stellazzio
 Share

Anbefalte innlegg

bilen gikk ikke gjennom EU-kontroll grunnet dårlig håndbrekk, så jeg kjøpte nye klosser og bremseskiver.Gått lenge stål mot stål.

vasket skiver med stålrens før alt ble montert.stilte klossen ut slik at de akkuratt gikk på, og etterstrammet på vaier etterpå.

alt vel og bra, men problemet er bare at bakhjula blir låst hvis fronten står i nedoverbakke. står jeg med rumpa først i nedoverbakke, så tar ikke klossene skikkelig, men hele bilen begynnner sakte men sikkert og renne bakover.

noen som har en formening på hvorfor?

Et lite sp. til. byttet batteri i den ene nøkkelen for litt siden og da jeg programerte fjernlåsen, begynte plutselig de elektriske vinduene og gå ned og opp. samme gikk for takluka.

er det mulig og få vinduer til og lukke seg ved hjelp av fjernkontroll. en bekjent av hadde det slikt. gikk fra bilen med åpne vinduer, og de lukket seg automatisk når bilen ble låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håndbrekken har vel ikke noe med skivene å gjøre. håndbrekken er en trommelbrems som man må justere etter å ha skiftet nye bremsesko. Etterpå så kjører du litt med håndbrekker litt på , ca. 1/3 opp. Da vil håndbrekket dit ta som om den var ny. Hvis ikke dette funker så må du nok ha nye håndbrekksvaiere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt helt nye trommler og klosser til håndbrekket. IKKE vaier da.

har tenkt tanken at vinkel på klosser er feil, men skrudde en del ut på den skruen som egentlig skal stramme seg selv.

Det jeg reagerer litt på er at det virker den ene veien, men ikke den andre...........

et siste spørsmål.kan man ta kobberfett på den saken som presser klossene ut?problemet før var at det var så mye drit der at fjørene ikke presset den i retur igjen.evnt et annet stoff som smører litt. har filt det helt rent nå så er ikke problem, men det vil nok skje igjen er jeg redd.

edit: hvordan gjør man det med fjernkontrollen da? lukker vinduer når den låses? er det inn me diagnose utstyr osv.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Stramme handbrekket:

Du må løsne vairene på framme på hanbrekket helt, før du strammer til på kableskoene som det heter, ikke klosser. Klosser er til bremsensen..

Stram bremseskoene til du ikke greier å rikke hjulet, så tar du ca 10 tikk tilbake på stramme skruen. Det kan lønne seg å slå litt på trommeln eller jobb litt med hjulet fram og tilbake for å få retta opp kabelskoene.

Tilslutt starmmer du på kablene ved handbrekket framme.

Må sikkert gå flere runder før det blir bra. Fikk 2'er på eu eg og, har ikke fått det helt bra enda.

2) Hvis du holder inne åpne knappen så åpner viduer og takluke seg, samme når du låser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...