Gå til innhold

passer forsterkeren?


Anbefalte innlegg

Alt for liten forsterker!

Tro meg.

Forsterkeren burde egentlig være flere nummer for stor for å kunne leke seg fint med elementene du kobler på.

Den du har valgt er 10 hakk for liten.

Og som Henr1xen skriver, hvorfor 4kanaler? Tenkt å drive frontsett/sub på samme forsterker og brokoble 2 kanaler til subbene?

Går ann det eventuelt, men du må likevel ha en større forsterker.

Send en mail til gutta på bilradiospesialisten, de hjelper deg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et focal frontsett, og en RF sub, og en FR501X forsterker. Har brokoblet 2 av utgangene, slik at 2 kanaler driver frontsettet, og den siste subben. Fungerer greit det. Men blir varm og slår seg av hvis jeg spiller veldig høyt veldig lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ble det mye styr med tanke på kobblinger osv?

Hva mer må til får og få denne i min e39?

tenker på plassering evt kabler som må kappes/gjøres om??

Har lyst på Harman Kardon CA-5250 + denne.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Du må jo trekke ledninger ifra spiller til forsterker. (signalledninger og remote)

Forsterker må og ha strømkabler ifra batteri.

Og ifra forsterker trenger du høgtalerledninger til høgtalerene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe skjønner såpass, det jeg tenkte på var egentlig hvordan det er å fjerne kasset spillern/skiftern uten alt for mye feil koder etc.

Tror ikke jeg har orginal forsterker, hvor er den evt plassert??

Såvidt jeg vet skal du ikke få opp noen feilkoder når du bytter spilleren. Det du må ha derimot, er:

- 1stk 1DIN monteringsbrakett for å få skikkelig feste til spilleren og for å få det penest mulig. (Glemte å se hvilken modell du har så har ingen link)

Dette er egentlig alt som trengs for å få montert spilleren, men det er et par ting som kan være verdt å huske på:

- Dersom du kjøper en ikke europeisk spiller (feks Pioneer) og ønsker å ha mulighet til å høre på radio må du kjøpe en antenneovergang for å få koblet til den originale antennekabelen til spilleren.

- Har du multifunksjonsratt og ønsker å bruke den istedefor spilleren må du ha en overgang for dette også.

En evt original forsterker i din modell aner jeg ikke hvor er, det må du surfe litt å se om du finner plasseringen eller få svar hos noen som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...