Eksos Skrevet Mai 3, 2009 Share Skrevet Mai 3, 2009 Ja, da har min E30 nok en gang bestemt seg for å skape trøbbel for meg, selvom jeg ikke føler jeg har vert spessielt slem mot den.. (bil med sjel suger) Når jeg slår på tenninga fungerer alt fint, når jeg vrir enda ett hakk, er det ikke tegn til liv ifra starteren.. Ikke engang ett klikk kommer, dashbordbelysninga blacker ut, og generelt sjer det ingenting (checkpanelet fungerer fortsatt) Får trilla igang bilen uten problem, da går motoren fint.. Etter 10 sek kjøring beveger tempmåleren seg langt over rødt, og holder seg stort sett der hele kjøreturen, med unntak av enkelte småturer tilbake til normal temp (som motoren holder) Om jeg stopper motoren etter en tids kjøring, og slår på tenninga, flytter måleren seg opp til normaltemp, som motoren også holder. Spenningen over batteriet er også lav, 11.75v har jeg målt over der.. Dette problemet oppstod for ett par mnd siden, men gikk over etter noen times kjøring, og har fungert strøkent frem til en ukes tid siden, da bilen hadde seg en dårlig dag igjen.. Men problemet gikk over, alt fungerte fint, inntill igår, og nå ser det ut som den ikke vil reparere seg selv lenger.. Det jeg tenker på er overspenning, jordingsfeil, eller kanskje er det fuktighet som skaper problemet? Det skal nevnes at første gang problemet kom, var det skikkelig drittvær ute, samme for en ukes tid siden, og nå, etter en uke med strålende sol, har det kommet tilbake samtidig som nedbøret kom.. Mulig dette er bare tilfeldig, men litt spessielt er det iallefall.. Har noen en anelse om hva dette kan vere? Har noen kanskje vert borti lignende? Takk for alle svar som kan hjelpe meg med å fikse på humørsvingningene som bilen min har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mai 3, 2009 Share Skrevet Mai 3, 2009 Først og fremst få orden på ladeproblema dine,kan skape mye trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2009 Ja, men tingen er at ladeproblema har en sammenheng med problemet ellers.. Når bilen starter fint på starteren, lader også bilen bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mai 3, 2009 Share Skrevet Mai 3, 2009 første jeg tenkte på er tenningsbryteren (den el-delen bak låssylinderen i rattstammen) men den har jo ikke noe sammenheng med tempmåler og regnvær osv. men kan vel vere verdt å sjekke ut da det kan vere svaret på at ingenting skjer når du vrir om nøkkelen men det funker fint å trillstarte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 ta og sjekk stelledning fra motor til karossen sitter på det enen motorfeste, evt legg en ny. prøv med ett startkabel fra motor til stell. tenker den er dårlig, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 For meg virker det som du har dårlig jording Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Otterlei Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 Hørtes ut som dårlig kontakt av strømførende ledere. Prøvd og bytte batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 Ja, men tingen er at ladeproblema har en sammenheng med problemet ellers.. Når bilen starter fint på starteren, lader også bilen bra.. Ok,da tenker eg på dårlig jordforbindelse® mellom dynamo/motor/karosseri og batteri muligens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2009 Takk for kjappe svar! Får komme meg ut å prøve meg litt frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Har sett over de jordingspunkta jeg ser, synest det ser bra ut egentlig.. Var ute å kjørte nå nettop, merka at bilen sleit med strømtilførselen siden lysa såvidt lyste opp forran meg.. Blei litt dritlei, og slengte litt med ræva gjennom en sving like før jeg skulle parkere.. Da plutselig fungerte alt topp igjen, både lys, starter, og alt annet.. Kanskje jeg ikke har sett over kablinga godt nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 for meg så høres det ut som om dynamoen har stryki med. og batteriet tappes:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2009 Dynamoen lader fint når bilen fungerer normalt.. (dvs. at den ikke har startproblemet) Nå gir jeg meg snart på denne bilen, har sett over alt av jordingspunkt og strømførende ledninger i motorrommet, JEG ser iallefall ikke noe gale, har også testa med annet batteri.. Ett nytt tips som muligens kan hjelpe noen i å komme på hva det er.. : Når jeg skrur på tenninga, lyser oljelampa og batterilampa kjempesvakt, ikke like kraftig som før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 Dro en kabel mellom + og - på starteren, og nå fungerer alt strøkent igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå