Bimmer327tic Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Har en m20b27 turbo som er bremset til 550 whp av ppf på e85, men i Norge så er det jo ikke akkurat så mange stasjoner som selger dette så jeg vurderer og få den mappet om på vanlig bensin. Vil man da miste mye effekt hvis dette blir gjort, og kan man fylle 98 oktan på tanken når den er mappet på e85 for så og kjøre noen mil for og få den mappet om? Hadde vært kjekt og vite så det ikke ender opp med havari langs veien
tomerikk Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Ingen fare å kjøre på bensin om den er mappet på E85. Du får bare litt fet blanding, men ikke så mye att den soter ned.
hillmar Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Er du sikker på det?! E85 har høyre bankefasthet og tenninga/trykket er sikkert justert deretter... Så jeg ville vert litt forsiktig med det.
tomerikk Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Det er vel fortsatt bankesensorer på den, de justerer ned tenning og det er jo ikke nødvendig å gi flatt jern når den går på bensin.
hillmar Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Det er mulig at han har det fortsatt ja (men ikke sikkert), men på en såpass trimma motor vile jeg uansett ver litt forsiktig. Men transportetapper med rolig kjøring går sikkert fint.
tomerikk Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Ja det var vel normalkjøring på vei han spurte om, banekjøring blir noe helt annet. Det hadde forøvrig vert mye verre om den var mappet på bensin og kjørt på e85, det hadde blitt for magert og risikert brente ventiler eller stempler.
Bimmer327tic Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Det er jo bare snakk om en rolig tur på rundt 20 mil. Hadde ikke så lyst til å låne både bil og henger for og få den mappet. Takker for svar
tomerikk Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Riktig, men om det skulle bli for mye banking, noe jeg ikke tror kan du fylle på litt oktanbooster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå