Gå til innhold

Ting virker ikke etter bytte av dør, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, så har jeg bytta dør på bilen. Men etter at jeg har satt på den nye døra (brukt dør fra annen bil) så er det ting som ikke virker lenger.

* Sentrallåsen på førerdøra funker ikke (det er denne døra som jeg byttet)

* Vindusmekanismen fungerer heller ikke (da tenker jeg på at ruta skal skli ned ett hakk når jeg åpner døra)

* Varsel for om lysa står på virker heller ikke

Det eneste jeg ikke har satt over fra gammel dør er selve låsekassa, dette fordi jeg ikke har sjangs til å rikke på skruene som den er festet med. Ellers så har jeg brukt ledningsnett fra gammel dør og jeg har brukt den gamle motoren til vindusheisen.

Noen som kan hjelpe meg med ett svar på mine problemer ?

Bilen det gjelder er en 2000 mod E46 323 Cab, hvis det skal ha noe å si:-)

Skrevet

Er det mikrobryter i låsekassa som ikke blir aktivert når døren er lukket tro?

Prøv og trykk den bryteren inn og se om det hjelper, dersom det er slik bryter på e46 da.

Skrevet

Kunne ikke se noen bryter i eller på døra i det hele tatt. Det eneste jeg ikke har tatt med fra gamle døra er selve låsekass. Tror dere at det er det som gjør at ting ikke virker??

Kan det være så enkelt som at den bilen som døra har sitti på ikke hadde sentral lås ??

Skrevet

Sorry.. Tenkte på den mekanismen som sitter igjen på karossen jeg. Der er det en mikrobryter på e36 cab vet jeg, men tror ikke det er det som er feilen egentlig, men lett og sjekke ut da.

Funker kupe lyset som det skal nå, så funker egentlig den bryteren.

Skrevet

Det er ingen mikrobryter på karosseriet heller! Hvordan får jeg sjekket ut hva som er feil?

Kupelyset funker. Tenkte på om det kanskje kan være en sikring som er gått ??Hvor sitter forresten sikringsboksen ??

Skrevet

Da har jeg vært en tur på Autozentrum Økern igjen, og der var det en ny kar jeg snakket med som trylla litt for meg :-) Var en kobling inne i døra på låsekassa som ikke satt ordentlig på. Så nå virker alt igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...