saure89 Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 hei noen som har et grunn map til ms 2?. alt som ligger på nette er til ms1. noen som har noen formeining om ca kor mykje fortenning ej bør ha? skal lade 1-1,2. men ska begynne me 0,5.bar
ehrnst Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Hva er det du trenger, fuelmap har du jo ingen bruk for da det vil bli forskjellig nesten uansett. Plott inn dysestørrelse, cc, etc. skalér et fuelmap via ms. Synes du skal konsentrere deg om å se på andres tenning og afr tabeller, fuel fikser du lett selv. her finner du forøvrig akkurat det du spør om, men anbefaler fortsatt å belage deg på at fuelmapen er feil uansett http://megasquirt.e30klubben.net/lastned.php
GeirAndre Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 tenningsmap tar sinsykt lang tid å mappe selv så best å få det fra noen andre som bruker samme motor.. sjekk ford forumet, der er det mange som er sinnsyke på ms sprut.
ehrnst Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 de har kanskje peiling på m20 også? det er rart og se, men de fleste tenningsmap jeg har sett til m20 er så og si like, fikk akkurat et map fra en på forumet her som var i benken hos pbc, det er så og si identisk med mitt gatemappede, fingern i været tabell, dog noe mer "smooth" søkefunksjonen gir også svar, eks: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0
BMWe30 Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Prøver meg med ett frågan, siden det er flere som har ms her. Noen som har koblingsskjema for m2025 med ms? Hadde vært til fin hjelp siden jeg har planer om å rive ut hele det orginale ledningsnette og legge alt opp på nytt:P
ehrnst Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 hva hjelper et referansesjema om du ikke skal ha det orginale nettet lenger?
GeirAndre Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 de har kanskje peiling på m20 også?det er rart og se, men de fleste tenningsmap jeg har sett til m20 er så og si like, fikk akkurat et map fra en på forumet her som var i benken hos pbc, det er så og si identisk med mitt gatemappede, fingern i været tabell, dog noe mer "smooth" søkefunksjonen gir også svar, eks: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0 hehe.. nei, det tror jeg de neppe har, men mange som bruker ms der. han ene der lodder til å med om styreenheten selv og får det faen meg til å funke.. hmm.. ms er det sprutet du finner mest fakta om på nettet, så bare å søke rundt
saure89 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 takk for svar, er vell helst tenningsmap ej trenger, får ikkje gnist. trigger hjul p sant er stilt inn å får rette signale der når ej kinner ca 300 omdr/min når ej kinner. noen som har peiling på ka ej kan ha glemt å plotte inn?
ehrnst Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 du har absolutt ingen gnist? det er i så fall totalt feil, har du trigger signal i det hele tatt?
saure89 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 var en kompis som laga til trigger signal osv.. men viser jo rette om dreingings tallet så trigger signal er der. men et tenningsmap hadde vore fint, men må vere versjon 2.8 meina ej? prøvd å legge inn frå gammlare då kjeme det berre feil kode for alt so he ikkje trørt å lagt d inn på. Men for prøve å lese mej litt meir fram på å sjå ka ej finne ut.
BMWe30 Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 hva hjelper et referansesjema om du ikke skal ha det orginale nettet lenger? skal kjøre med ms relay board
saure89 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 hva hjelper et referansesjema om du ikke skal ha det orginale nettet lenger? skal kjøre med ms relay board ej kjører med ms relybord. og dela av orginalt nette, bygde nytt leddningsnett ut i frå den runde kontakta på motor leddningsnettet. men noen som har en tenningskurve som ej kan sjå på å justere ette?
BMWe30 Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 ej kjører med ms relybord. og dela av orginalt nette, bygde nytt leddningsnett ut i frå den runde kontakta på motor leddningsnettet. men noen som har en tenningskurve som ej kan sjå på å justere ette? har du noe skjema hvordan du kobla, hvor store sikringer brukte du?
ehrnst Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 var en kompis som laga til trigger signal osv.. men viser jo rette om dreingings tallet så trigger signal er der. men et tenningsmap hadde vore fint, men må vere versjon 2.8 meina ej? prøvd å legge inn frå gammlare då kjeme det berre feil kode for alt so he ikkje trørt å lagt d inn på. Men for prøve å lese mej litt meir fram på å sjå ka ej finne ut. skriv inn manuelt eller exporter bare mapene fra de msq'ene du finner og importer. uansett så skal motoren tenne, sett fast tenning på 10 grader f.eks å sjekk om den starter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå