KalMar Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Løse fjører ved "fast senking" betyr feil dempere. på min e30 så har jeg lowtec 55mm framme og bilsteinen b6 eller hva de heter og der er det sikkert 2-3 cm løse når alt er skrud til... hehe fikk ikke dette som feil på pkk, bilen er også godkjent senket, og jeg har ikke gjort noen mod i etter tid heler...
Fliid Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Når fjørene er løse ved 55mm senk, så sier det seg selv at dempere er feil for senken. Når vandringsveis for støtdemper er lenger enn fjøren, så er noe galt med oppsettet. Ellers hadde bilprodusenter spart kroner på å levere støtdempere. Hva skal vi da med korta støtdempere. Jeg er forundret, jeg har 80mm senk på to E30'r. hvorfor er ingen av disse fjørene løse på bukken? ; ) Gjelder å ha rett dempere.
KalMar Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Når fjørene er løse ved 55mm senk, så sier det seg selv at dempere er feil for senken. Når vandringsveis for støtdemper er lenger enn fjøren, så er noe galt med oppsettet. Ellers hadde bilprodusenter spart kroner på å levere støtdempere. Hva skal vi da med korta støtdempere. Jeg er forundret, jeg har 80mm senk på to E30'r. hvorfor er ingen av disse fjørene løse på bukken? ; ) Gjelder å ha rett dempere. ja har stuset på dette noen ganger. for noen av bmw kompisene min sier at dette er normalt når man senker, og andre sier noe helt ant... hmmm
D.Toft Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 er noe gale når du har løs fjør ved 55mm senk.. hadde apex 60mm på min e30, var ikke for korte fjører der, var ca 2 cm spenning på dem... og har man kortere demper, så senker ikke dette, bilen er fremdeles like høy når man jekker opp bilen.. har selv målt org dempere og senke dempere ved siden av hverandre, og dem var like lang fullt utspent...
Ullsokk Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 og har man kortere demper, så senker ikke dette, bilen er fremdeles like høy når man jekker opp bilen.. har selv målt org dempere og senke dempere ved siden av hverandre, og dem var like lang fullt utspent... Har vært borti det at demper senker ved kjøp av kortere dempere, men tror ikke det er noe vanlig tilfelle..
D.Toft Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 em demper senker ikke.... er fjørene som bestemmer høyden. ja man får såkalte kortere dempere, gule koni og bilstein sprint feks, det er stempelets lengte, UNDER der stopperen er. stopperen er der demperen har full lengde utstrakt... edit:
325i! Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Jeg har hr monotube coilovers:) når jeg justere maks ned er fjæren helt løs og ikke noe spenn i. vil ikke bilen og bli mye mjukere da? drit at ikke den ikke kan ligge helt på hjulbuene bak:(
D.Toft Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 den vil jo bli belastet når du slipper bilen nedpå er ett kjent problem dette på coilovers... ingen forandring på stivheten. om det er noe, så er det minimalt.
tusjen Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 ringte gs og besilte bilstein dempere, b8 tror jeg det vart. Får det tilsendt i express pakke:) Takk for svarene folks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå