Morgan GS Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Kjøp X5 du, har min fjerde nå Knall bil. Min nå er en 2004 3,0D , merker forskjell på den og pre face bade i komf og krefter. Men er nok ikke enig med han som sier at 184 hk er uhyre langsom da. husk det er 2,2 tonn
Bmw 523iat Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Skrevet Mai 16, 2009 Har hørt mye dritt om x5 3,0d sine automatkasser, dyser og dieselpumpe, er ting som kan ryke, i så tilfelle er det vel nesten bedre å kjøpe en 3,0 bensin, er vel så å si skuddsikre motorer, 0-100 på 8,8sek, holder i massevis for en familiebil. Gearkassen er kanskje hakket bedre også? 4,4 v8 blir for tørst 1dl mer på blandet. å er ikke mye sprekere i aksen(7,5sek) mot (8,8sek 3,0 bensin). For jo greie 3,0 bensin utgaver for 250-300 tusen. Noen som kan bekrefte/avkrefte??
hauken Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 er drømmebilen min en sånn,me er alt for dyr å drifte,koster ca 15t bare for et sett med dekk i moderat dimensjon
Bmw 523iat Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Skrevet Mai 30, 2009 De er jo selvfølgelig dyre i drift, men er konge biler, får se hva det blir til etterhvert. Er det samme gm kasse i x5 3,0d og bmw 530d 99 og 2000?
jolly Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Om det er rust på en 2004 X5 mod. så tviler jeg på at det kan være ditt problem.
premoy Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Om det er rust på en 2004 X5 mod. så tviler jeg på at det kan være ditt problem. Rustgarantien du sikter til her? Ang den.... Er det 6 år uansett om d er importert eller? Men uansett så er det greit å vite når en skal handle da.....
jolly Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Innenfor de 6 årene så tror jeg ikke bmw verkstedene gidder å diskutere.
Bmw 523iat Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 bumper denne litt da jeg kunne tenkt meg en x5 snart!
Bmw 523iat Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 kom det forresten noen bedre gearkasse på 3,0d mellom 2000-2003 altså pre facelift? eller er alle gm kasser?
raevhe Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 facelift og sportspakke er å foretrekke men det koster en del penger.jeg synes 3.0 bensin er fantastisk og 4,4 osv er jo helt konge. 3.0d prefacelift skal du IKKE chipe. Har sett andre her inne fraråde sportspakke på X5 for kjørekomforten sin del. Er det stor forskjell i stivhet med og uten? Hei Har komme hjem fra ferie etter 6000 km med X5 3,0d 03 mod. med sportspakke, 20" felg og campingvogn på 2000 kg.. Kan ikke annet en å skryte bilen til himmels. Fantastisk å kjøre, meget gode seter og et fint forbruk på 1,28 pr mil! PS kan ta med at familien vi dro med, kjørte XC70 og slett med smerter i korsrygg. Bilen / vogne ble også meget ustabil, når han ble forbikjørt av større campingbiler og trailere...
Bmw 523iat Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Ja det er jo enkelt å greit en konge bil! ser du får fine 3,0 bensin utgaver til 300000kr og diesel ligger 30-50000kr over, lurer på hva som lønner seg i lengden, tenker på vedlikholdsutgifter kontra mindre forbruk og høyere innkjøpspris en bensin? Hva slags motor syntes dere er best? Er værre ting en forbruk som kan koste på en bil!
ekvals Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Jeg har bensiner selv. Er meget fornøyd med den.. Har ikke hørt at det er serlig problem med bensin motorene. Heller har de ikke det tidligere problemet med at girkassene ikke tålte momentet. Pris er vel frem å tilbake. Noen sier diesel holder seg bedre i pris, men så betaler en mer for diesel også.. Jeg tror aldri jegville vurdert diesel versjonen.. HAr selv bensin, å høre en diesel 3.0 diesel kjøre forbi er nesten flaut.. Neida, smak og behag det, men en kan ikke undervurdere en rekke 6 BMW.. Ellers er jeg ikke enig at sportsunderstell med 20" felger er noe problem.. Kjører på brostein med det oppsettet, og alt etter hva en sammenligner med så synes ikke jeg det er noe issue.. Når jeg kjørte bilen hjem fra gardermoen brukte jeg ca 1.05 på milen til Ålesund. Jeg liker å legge foten litt på gasspedalen, så synes ikke det var så gæli.. Men med samme type kjøing i by glir det lett opp på 1,5 til 1,6 per mil. Ellers er vel den rusten som er snakket om helt på kanten av dørene.. Der den pølsa med sikaflex ligger.. ENkelte har nevnt at det oppstår rust der.. Ingen spesielle problem så vidt jeg har hørt, annet enn vist en gjør slik som han her. http://www.youtube.com/watch?v=ve550P0uj7A&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Exoutpost%2Ecom%2Fbmw%2Dsav%2Dforums%2Fx5%2De70%2Dforum%2F62404%2Dx5%2Dstuck%2Dbeach%2Ehtml&feature=player_embedded Videre er det vel dynamo som kan gå etter en viss tid. SLAnger etc.. 4.4 versjonen å oppover har problem med crankcasene, hva nå en det heter på norsk.. Å så er belgene for automatisk nivåregulering utsatt for punktering... Når alt dette er sagt er det en FANTASTISK bil.. Er utrolig fornøyd. En sitter høyt å godt. Kjapp i forhold til størrelsen og håndterer seg bra på veien..
Bmw 523iat Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Takk for grundig og utfyllende svar! Diesel koster jo mindre å fylle tanken og bruker mindre, så skal seriøst vurdere den, må jo være gode muligheter for å prute i dagens marked? Så 3,0 bensin utgaven må ikke jages opp og ned på turtall med mye unødvendige giringer på automaten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå