ekvals Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Takk for grundig og utfyllende svar!Diesel koster jo mindre å fylle tanken og bruker mindre, så skal seriøst vurdere den, må jo være gode muligheter for å prute i dagens marked? Så 3,0 bensin utgaven må ikke jages opp og ned på turtall med mye unødvendige giringer på automaten? Forsto ikke helt hva du mente med det som er uthevet med rødt..
Bmw 523iat Skrevet August 11, 2009 Forfatter Skrevet August 11, 2009 det jeg mente var: den girer ikke opp og ned hele tida pga litt slapp på lave turtall? Er redd det blir litt masete hvis den driver å girer hele tida pga, manglende moment på lave turtall?
ekvals Skrevet August 11, 2009 Skrevet August 11, 2009 Aaaah.. Slik ja.. Nei.. Jeg synes den er veldi avslappet og komfertabel i giringen.. Eneste er vel kickdown ved en 4-5000 omdreininger, da kan den rykke litt pga aks.. Ellers er det en smal sak og resette algoritmen i girkassen slik at den tilpasser seg din kjøring.. Vri nøkkel til andre stille, ikke starte, trykke gasspedal maks inn, forbi det lille kickdown hakket, og holde den der i minst 25 sekund.. Da begynner modellen på nytt...
Bmw 523iat Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Ser ut som valget står mellom x5, allroad eller e61.
Gunnar Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 E61 med firehjulstrekk er dessverre fortsatt temmelig dyr, og jeg (personlig) syns pre-facelift E53 har begynt å se litt halvgammel ut den høye prisen tatt i betraktning. Men dette går jo igjen på alle SUVer. Eneste som har tapt seg mye i pris er Mercedes ML. De går på billigsalg. X5, Land Cruiser, Discovery etc. ligger høyt i pris for ganske gamle biler.
ekvals Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Alt er jo relativt.. Men å betale 300k for en 7-8 år gammel bil som koster over 1 mill ny er vel ikke så gæli.?? En kan selvfølgelig risikere at mye går i stykker, men om en unngår store reperasjoner, så har en myyyye bil for pengene.. For å virkelig skjønne det, tror jeg man må eige en X5 en liten stund... Uansett er det ikke rart at gamle versjonen av ML har gått ned i pris.. Den kan ikke sammenlignes med X5 i komfort, eller desig. Sa noen traktor..? Men som sagt er det meste relativt.. Nye X5 ser jo ny ut, men den koster også over en million.. Det er ikke alle forunt å se på slike biler som aktuelle. I mellomtiden er jeg storfornøyd med å kunne eige å kjøre en så bra bil som prefacelift X5 er.!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå