Hyggmaister Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Hei og håpp! Bilen lager en sånn inn i ****** summelyd når jeg kjører, hører snart ikke motoren lengre Regner med at det betyr at hjullager (bak) er gåent? Virker som om lyden kommer bakfra, men hvordan finner jeg ut sikkert hva som er ødelagt? Evt farlig å dure litt til på/hastesak? Vanskelig å bytte? Generelt tips? Regner med jeg tar noen foringer bak i samme slengen, ettersom de er rimelig slitne de og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Løft opp bilen, rull på bakhjulet for hånd. OM du hører en svak dunkelyd så er det hjullageret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 Nice, samme for evt forhjul? Om jeg ikke hører en svak dunkelyd, hva kan det evt være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88 E32 Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Ha hjulet i friluft og prøv om det går lett rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2009 Hyggmaister skrev: Nice, samme for evt forhjul? Om jeg ikke hører en svak dunkelyd, hva kan det evt være + farlig/hastesak? vanskelig å skifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Du bør nok fikse det snarest ja, kjedli om hjulet detter av i fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Er ikke kardang da? sånn som på min, er ikke hjullager eller noe, kommer fra kardag... samme sa di på verksted... kommer sånn whoooooooooooooooooooooo(summelyden) lyd hele tiden... temmeli irreterende. Min bør sjiftes :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 jeg hadde også summelyd når jeg kjørte. Kom når jeg passerte 60 km/t. Jeg var sikker på at det var diffen som var gåen inntil jeg leste om noen her på forumet som byttet mellomakslingen, stikkakslingen og diffen uten at lyden forsvant. Men da vedkommende byttet hjullageret forsvant lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2009 Hmm..kan godt være kardang da, men det finner jeg ut til neste helg igjen, da jeg har tilgang på verktøy Får håpe den holder så langt, hehe! Takk for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 hvis hjullageret er gåen så pleier felg å bli varm etter en litt lang kjøre tur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå