AlXz Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Gjelder en M50B20 motor. Har egen måler som viser vanntemp, da føleren til måler i instrumentpanel viser helt feil. Da er det sikkert termostaten som ikke lukker seg ordentlig, og er litt åpen hele tida? Er ca lik varme på slangene på begge sider av radiator. Kjørte rundt 1-2 mil med motor litt på tomgang også, og høyere enn 60 grader viste den ikke... Nå gikk også motor i nødmodus tror jeg, da det var uten luft masse måler. Har det noe å si? Takker for tips
Ron Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Om du kjøre uten, eller med åpen termostat, så er 60 grader helt typisk tempratur. Så er nok der feilen ligger.
AlXz Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Om du kjøre uten, eller med åpen termostat, så er 60grader helt typisk tempratur. Så er nok der feilen ligger. Ok Da får jeg vel plukke ut den og bytte den ut Hva anbefaler dere av termostat til denne? Er en M50B20 motor, rullet 95 000km. Har aluminiums termostathus. Skal jeg kjøpe en "vanlig" 92 el 93 graders termostat? Eller noe nærmere 80? (88 grader er det vel den er på..?) TakK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå