Svennis Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Har litt merkelig problem. Har litt risting i rattet på min bil, det merkelige er at det ikke er der hele tiden. Kommer ca i 80-90 km/t. Dette skjer noen dager, mens andre dager har jeg ikke risting i det hele tatt. Hadde det vært konstant, så hadde jeg avbalansert felger, men siden noen dager er bedre enn andre, så må det kanskje være noe annet? Har hatt på 3 forskjellige hjulsett og det er det samme på alle, så dekk er nok eliminert. Hva kan dette være? Har også noe klonkelyder når jeg kommer i hull i veien. Bilen har nå gått 152000km, er en 520 E39 1999 modell.
espulus Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Regner nok med at opphenget ditt er gåent.. Hadde det samme på min forige bil, og det ble bra når jeg skiftet oppheng
Svennis Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Hva skiftet du i opphenget? Hvor mye kostet dette deg?
winchester Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Er ikke dette normalt på nesten alle 5-serier? Har hvert fall opplevd at de fleste rister fra 80 km/t til 100 km/t, deretter stopper det helt opp.
hillmar Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Du må nok under bilen og rive og røske litt ja. Casterstagene er en kjent synder, men hos meg har jeg funnet slakk i indre endeledd som jeg håper er grunnen til ristinga, og stabstaglenkene som sansynligvis er årsaken til klonking i humper. Men det er ingen fasit her, du må under bilen.
Svennis Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Noen som vet om bukker som man kan bruke i Oslo distriktet? Kjenner ingen som har dette. Bør nok gå under bilen å kjenne litt ja, får teste dette først.
hillmar Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Hvis du gidder å kjøre til moss så leier de ut bukker på statoil der... Tror ikke det er noen sånne steder igjen i oslo.
axor Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 prøv først med senterringer? for det bloir ihvertfall billigere:)
Kjell Z3 Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Er ikke dette normalt på nesten alle 5-serier? Har hvert fall opplevd at de fleste rister fra 80 km/t til 100 km/t, deretter stopper det helt opp. Selvsagt er ikke det normalt, tror du det skal være sånn ? Jeg har aldri kjørt en 5 serie som rister, og jeg har selv hatt en i 7,5 år (E34 535)
lars78 Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Det er en Statoil stasjon som har en hall med 5-6 bukker som de driver og leier ut. Husker ikke helt hvor den ligger, men tror det er i nærheten av Bjerke Travbane......
hillmar Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Den hallen ved bjerke travbane ble lagt ned ifm. oppussing av stasjonen... Og kjell: Mulig e34 er bedre, men jeg har inntrykk av at det nermest er en naturlov at e39 skal vibrere mellom 80-100km/t. Men selvfølgelig skal det ikke være sånn.
winchester Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Er ikke dette normalt på nesten alle 5-serier? Har hvert fall opplevd at de fleste rister fra 80 km/t til 100 km/t, deretter stopper det helt opp. Selvsagt er ikke det normalt, tror du det skal være sånn ? Jeg har aldri kjørt en 5 serie som rister, og jeg har selv hatt en i 7,5 år (E34 535) Er rundt 17 520/525'er her i området, og jeg kan med hånden på hjertet si at alle de rister fra 80-100 km/t, og når jeg kommenterer det er det eneste de sier "Det er slik på 5-serie, du blir vant til det." Men så skal det ikke gå i 5-serie her, så jeg bryr meg fint lite
espulus Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Hva skiftet du i opphenget? Hvor mye kostet dette deg? Jeg skiftet høyre nedre fram, øvre fram, venstre nedre fram, øvre fram pga. ristingen. Like etter skiftet jeg hele forstillingen, og dette kostet meg 15,000,-. Men du får nedre fram og øvre fram for 600-800kr. Og da er det naturligvis orginaldeler for denne summen. Jeg har nettopp fått tap i nedre og øvre fram på begge sider på min bmw, og det kostet meg 1500,- for alle fire delene kjøpt fra BMW-forhandler. Det vil jeg påstå er ganske overkommelig og rimelig Du får ha lykke til med ristingen, og hold oss oppdatert
hillmar Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Hvilken bil var dette til? Var det e36'en din eller en annen? Og ble du kvitt ristingen?
espulus Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Den jeg byttet hele forstillingen på var en VW Passat 1.9 TDi, og ja, jeg ble kvitt ristingen og "kaklingen" når man kjører ned i dumper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå