Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt merkelig problem.

Har litt risting i rattet på min bil, det merkelige er at det ikke er der hele tiden. Kommer ca i 80-90 km/t.

Dette skjer noen dager, mens andre dager har jeg ikke risting i det hele tatt. Hadde det vært konstant, så hadde jeg avbalansert felger, men siden noen dager er bedre enn andre, så må det kanskje være noe annet?

Har hatt på 3 forskjellige hjulsett og det er det samme på alle, så dekk er nok eliminert.

Hva kan dette være?

Har også noe klonkelyder når jeg kommer i hull i veien.

Bilen har nå gått 152000km, er en 520 E39 1999 modell.

Skrevet

Du må nok under bilen og rive og røske litt ja. Casterstagene er en kjent synder, men hos meg har jeg funnet slakk i indre endeledd som jeg håper er grunnen til ristinga, og stabstaglenkene som sansynligvis er årsaken til klonking i humper.

Men det er ingen fasit her, du må under bilen.

Skrevet

Noen som vet om bukker som man kan bruke i Oslo distriktet? Kjenner ingen som har dette.

Bør nok gå under bilen å kjenne litt ja, får teste dette først.

Skrevet
Er ikke dette normalt på nesten alle 5-serier? Har hvert fall opplevd at de fleste rister fra 80 km/t til 100 km/t, deretter stopper det helt opp.

Selvsagt er ikke det normalt, tror du det skal være sånn :-) ?

Jeg har aldri kjørt en 5 serie som rister, og jeg har selv hatt en i 7,5 år (E34 535)

Skrevet

Det er en Statoil stasjon som har en hall med 5-6 bukker som de driver og leier ut. Husker ikke helt hvor den ligger, men tror det er i nærheten av Bjerke Travbane......

Skrevet

Den hallen ved bjerke travbane ble lagt ned ifm. oppussing av stasjonen...

Og kjell: Mulig e34 er bedre, men jeg har inntrykk av at det nermest er en naturlov at e39 skal vibrere mellom 80-100km/t. Men selvfølgelig skal det ikke være sånn.

Skrevet
Er ikke dette normalt på nesten alle 5-serier? Har hvert fall opplevd at de fleste rister fra 80 km/t til 100 km/t, deretter stopper det helt opp.

Selvsagt er ikke det normalt, tror du det skal være sånn :-) ?

Jeg har aldri kjørt en 5 serie som rister, og jeg har selv hatt en i 7,5 år (E34 535)

Er rundt 17 520/525'er her i området, og jeg kan med hånden på hjertet si at alle de rister fra 80-100 km/t, og når jeg kommenterer det er det eneste de sier "Det er slik på 5-serie, du blir vant til det." Men så skal det ikke gå i 5-serie her, så jeg bryr meg fint lite ;)

Skrevet
Hva skiftet du i opphenget? Hvor mye kostet dette deg?

Jeg skiftet høyre nedre fram, øvre fram, venstre nedre fram, øvre fram pga. ristingen. Like etter skiftet jeg hele forstillingen, og dette kostet meg 15,000,-.

Men du får nedre fram og øvre fram for 600-800kr. Og da er det naturligvis orginaldeler for denne summen.

Jeg har nettopp fått tap i nedre og øvre fram på begge sider på min bmw, og det kostet meg 1500,- for alle fire delene kjøpt fra BMW-forhandler.

Det vil jeg påstå er ganske overkommelig og rimelig :)

Du får ha lykke til med ristingen, og hold oss oppdatert :)

Skrevet

Den jeg byttet hele forstillingen på var en VW Passat 1.9 TDi, og ja, jeg ble kvitt ristingen og "kaklingen" når man kjører ned i dumper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...