Thomaz Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Hvordan justere camber bak? Ser det sikkert når jeg tar av hjulet, men spør like gjerne her først Tenkte da bare å justere max utover oppe.. Har det klassiske problemet at det sliter på innsiden,..
Fliid Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Eksentrisk skive på bolt som står på nedre stag av bakstilling (fra travers kasse og ut til nav). Vri på denne skiven.
Thomaz Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Oki.. Med eller mot klokken? Har du lyst og tid så vis gjerne på bilde..
Fliid Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Det ser du. Når du skrur på skiven så ser du at hjulet fysisk bikker over på siden. Så det finner du nok enkelt ut av. Har desverre ingen tegning over dette. Kun den dårlige forklaringen jeg har gitt. Ta av hjulet på den ene siden, så ser du hva jeg prater om.
Fliid Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11739.gif 10,11 og 12 er det snakk om. Nr. 11 er den eksentriske skiven. Den er det ett spor i som tilsvarer ett spor som er i bolten 10. Vri på bolt nummer 10. Løsne nr 12 først, selvfølgelig. Mest sannsynlig så knekker hele dritten og du må kjøpe ny bolt med skive og mutter.
Thomaz Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Takk så mye for kjempe go og rask hjelp Fliid
Fliid Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Bare hyggelig. Kan legge til at slike justeringer burde egentlig taes ved 4 hjulskontroll. Tenk sikkerhet, først.
Thomaz Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Ja jeg vet.. Men vet at dem justerer det på max..? Gjorde ihvertfall det på min gamle 325, å fikk det nesten bra.. Å da er det vel egentlig bare å justere på max nå og? Er omtrent senket like mye senket..
Fliid Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 For og få det likt på begge sider, så må man bruke dyrt utstyr. Hjulstilling er desverre ikke så enkelt at man kan justere rett til maks og regne med at alt er ok. Bedre enn det var, men nok ikke optimalt. Ved 4 hjulskontroll, så "ser" man variabler, slik som skevheter.
Thomaz Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Ja skjønner hvor du vil.. Kanskje jeg bare leverer på 4hjulskontroll.. Koster jo ikke akkurat skjorta hel..
bjalle Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Kan bli feil å stille vinkelen på max,ihvertfall på e39 modellen som spriker litt med bakhjulene orginalt,ville ha verkstedet til å få hjulene i rett vinkel men de sa at camber skulle være slik for optimal slitasje,her var riktig dekktrykk viktigere for slitasjen.
Aroid Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Når man juster på camber skruen så stilles også spising. så derfor bør man ha 4hjulskontroll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå