E28 TURBO Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Da har motor vært i biter og cc målt og regnet ut komp.9:1. Og motor fusker jaggu enda:-) 0,7bar helt fin, 1 bar litt fusk og av og til stenger den helt av. 1,5 fusker hele tiden under trykk. Kjørte hele fjoråret på 1 bar uten problemer ,men nå vil den ikke det helller lenger. Msd tenning , kabler, nye plugger , fordeler lokk, rotor osv. Målt bensin trykk 4 i grunn trykk og ca 6 bar ved lading. Går bra som juling ,men fusker litt innimellom i 3 4 5 gir på 1 bar nå. Lurer på om coil eller tennings boks kan være trøbbel med. Men ville trodd den fuska hele tiden da. Kunne jo bare kjørt med den på 0,7 bar ,men hadde jo vært kjekt å kunne bruke hele potensialet på motoren Så prøver igjen ! Noen tips ?? Truls
Frode_E30 Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Jeg hadde lignende problem på min m20. Først brukte jeg original coil og gikk greit opp til 0.6bar, da ble gnisten blåst ut. Byttet til msd 6a tenningsforsterker og blaster coil. Da jeg fikk ladetrykk fjusket den, men da pga en usynlig sprekk i fordelerlokket. Er allt av tenningsdeler nytt? Slike problemer er til å bli sinnsyk av til slutt.
pallen Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Kan jo være ei dyse som kødder, pleier oppføre seg slik da.
Frode_E30 Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Kan jo være ei dyse som kødder, pleier oppføre seg slik da. Den vil aldri kutte helt pga 1 dyse som ikke fungerer.
E28 TURBO Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Det jeg og tenkte. Men stenger noen ganger helt av, slipper gassen og kommer igjen. Holder full gass, og drar rent ei stund også kommer det 1 2 fuske slag på det giret. Ikke alltid den stenger helt av. Alle tenningsdeler er nye. Og 8,5mm msd kabler. Er slitsomt å ikke finne ut hva det er! Har lurt på om jeg skal kjøre den i benk igjen og prøve å lete da.. Men er jo så dyrt!!!
Frode_E30 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Det jeg og tenkte. Men stenger noen ganger helt av, slipper gassen og kommer igjen. Holder full gass, og drar rent ei stund også kommer det 1 2 fuske slag på det giret. Ikke alltid den stenger helt av. Alle tenningsdeler er nye. Og 8,5mm msd kabler.Er slitsomt å ikke finne ut hva det er! Har lurt på om jeg skal kjøre den i benk igjen og prøve å lete da.. Men er jo så dyrt!!! Uff, føler med deg.. Utrolig kjipt med slike feil rett før sesongen! Tror ikke du kommer noe videre i en benk.. Men hvordan er a/f når den fjusker? Hvilken tenning kjører du? Hvilke plugger? Hvor stort gap på pluggene?
E28 TURBO Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Ikke rørt åpningen plugger. Prøvd bosch silver platina og champion kalde. Prøvd å justere på tenning i fart ringstad gjorde d. Men skulle ikke kuttet helt om det er for stort gapp. Og med den msd tenninga og det ladetrykket burde vel det funke! Kjørte i hele fjor på 1 bar med standard coil uten trøbbel i hele tatt. Prøvde og og lukke gappet litt på silver pluggene uten at det funket noe særlig bedre. Lurer fælt på om det er noen komponenter som ikke henger med. Selve coil eller tenningsmodul. Alt ser iallefall fint ut på autronic delen.. Skal opp på rudskogen i helga og snakke med folket der. Høre med gutta med turbo om de har idder tips..
E28 TURBO Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 a/f vet jeg ikke har ikke bredbandlamda. Men lå på 12,5 ca under mapping. Og dro den enda litt fetere over 5000 rpm
Frode_E30 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Ikke rørt åpningen plugger. Prøvd bosch silver platina og champion kalde. Prøvd å justere på tenning i fart ringstad gjorde d. Men skulle ikke kuttet helt om det er for stort gapp. Og med den msd tenninga og det ladetrykket burde vel det funke! Kjørte i hele fjor på 1 bar med standard coil uten trøbbel i hele tatt. Prøvde og og lukke gappet litt på silver pluggene uten at det funket noe særlig bedre. Lurer fælt på om det er noen komponenter som ikke henger med. Selve coil eller tenningsmodul. Alt ser iallefall fint ut på autronic delen.. Skal opp på rudskogen i helga og snakke med folket der. Høre med gutta med turbo om de har idder tips.. Msd tenninga holder værtfall, det er 100% sikkert, men syns fortsatt det høres ut som feil på tennings anlegg. Har du sjekket at du har skikkelig jording? Får du ikke lånt deg bredbåndslambda med loggefunksjon? Hviss du kobler den mot turtall også så ser du når den kutter og om det blir hopp i a/f eller turtall. Men en skikkelig lambda kit er jo et must med en slik motor du har.
E28 TURBO Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Skulle hatt og blir vel å skaffe det og. Men bilen fusket ca 10 mil etter mapping. Og har målt bensintrykk.
E28 TURBO Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Skrevet Mai 16, 2009 Kuttinga var faktisk så dumt at motoren overboosta... Den gir mer trykk enn jeg ba om å få. Så det er underkontroll. Men får tenningsbank fusk ved ca 1 bar... på 4000rpm. 9:1 i komp godtar nok ikke mer trykk. Har lav tenning 6 8 grader, går fett på blanding likevel spikrer den... Må nok prøve å blande i litt alkohol eller tylen.. 102 oktans bensin er jo ikke akkurat billig... Noen som har prøvd å blande i x antal prosent e 85 og vet hva det gir av oktan..? Event hvor mye jeg bør gå for? Må jo event ha et eget mapp for det for den bli litt magrere med alko vel?
E28 TURBO Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Skrevet Mai 18, 2009 Finns ikke e 85 på stasjonene her jeg bor!
Allez Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Tåler dysene dine det høye bensin trykket? går vel greit ei stund før de begynder å lekke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå