Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Dette ser veldig bra ut!

Har selv e36m3 3,2 fjærbein/bærearmer og bremser. Dette bremser bra, men det blir noe ugunstige hjulvinkler. Noen syns det er helt fint å kjøre med, andre at det er forferdelig å kjøre med. Jeg liker det ikke helt, framhjulene mine peker ut til hver sin side når bilen jekkes opp foran. På bane er det fint, men på veien merker man at det ikke er 100% bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bilen er farlig fornøyd med at'n ikke ble solgt til meg, nå - dette er jo råtøft! :D

Gratulerer med herlig prosjekt - gleder meg til å se det ferdig!? ;)

E30 + M50 + TURBO = <3

Heher hadde du og tenkt og kjøpe bilen :) Jaia er glad du ikke gjorde det jeg iallefall :D

dette blir heilt rått !!!

motoren kommer til å bli farlig sint !!

råder deg til å smøre sån epoxy på gulvet i garasjen, da det blir myyye letere å gjøre reint i forhold til betong.

stå på !!

Takker for det :) Hvilket stoff er det epoxy greiene da? Malingstyr som klaskes rett på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut, ryddig den e30'en!
Gikk det ikke å snu grenrøret? :(

:lol: hvordan tror du det ville blitt :wink:

Takker for det ehrnst :)

Men å snu det har jeg faktisk ikke tenkt på :D

Er jo bare til å snu turboen rundt det og sveise om wastgaten :P

Men lite jeg får gjort med det nå siden jeg reiste offshore i dag :?

Muligens jeg kan få broderen til å se på det :)

Kan jo være en mulighet ja...:) Trodde det var vanlig å bruke PPF grenrøret til m50 i e30 med toppmontert turbo jeg.. Men ser jo det nå, at det ikke passer uten å sveise om wastegaten...

De lager jo ikke bare en type da :) Dette er jo laga for en E36, men får se broderen skulle se på det i dag så får svar senere i dag om det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut!

Har selv e36m3 3,2 fjærbein/bærearmer og bremser. Dette bremser bra, men det blir noe ugunstige hjulvinkler. Noen syns det er helt fint å kjøre med, andre at det er forferdelig å kjøre med. Jeg liker det ikke helt, framhjulene mine peker ut til hver sin side når bilen jekkes opp foran. På bane er det fint, men på veien merker man at det ikke er 100% bra.

Okey nice :) Ja jeg så det at de stikker litt ut på hver side iallefall nå når den er jekka opp, men trodde det kunne bli bedre med en hjulstilling jeg, men har også exentriske foringer på bærearmene så det kan stilles litt der også kan vel og bedres litt med camber instillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut, ryddig den e30'en!
Gikk det ikke å snu grenrøret? :(

:lol: hvordan tror du det ville blitt :wink:

Takker for det ehrnst :)

Men å snu det har jeg faktisk ikke tenkt på :D

Er jo bare til å snu turboen rundt det og sveise om wastgaten :P

Men lite jeg får gjort med det nå siden jeg reiste offshore i dag :?

Muligens jeg kan få broderen til å se på det :)

Kan jo være en mulighet ja...:) Trodde det var vanlig å bruke PPF grenrøret til m50 i e30 med toppmontert turbo jeg.. Men ser jo det nå, at det ikke passer uten å sveise om wastegaten...

De lager jo ikke bare en type da :) Dette er jo laga for en E36, men får se broderen skulle se på det i dag så får svar senere i dag om det går :)

Ok, går bare ut ifra hva jeg så på nettsiden jeg... :) Før sto det det bare oppført til M20 tror jeg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85 er jo like godt utbygd som Ad-Blue til lastebiler er :roll:

Hvilke specs er det på det kammene du skal bruke tilslutt da?

Ja, er tragisk egentlig, er vel bare i de største byene det er utbredt..

Specs på turbokammene skal du få vettu :)

4z35wrklrboj6mu1om61.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greitt ut dette,med den fasinga kombinert med mild durasjon og løft tror eg du får en kjørbar og nokså momentsterk motor i nedre register også,og dertil bra spool-up.

Tror du hadde gått fort lei hadde du valgt utifra topp-effekt og null i bunn,veit eg hadde det iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greitt ut dette,med den fasinga kombinert med mild durasjon og løft tror eg du får en kjørbar og nokså momentsterk motor i nedre register også,og dertil bra spool-up.

Tror du hadde gått fort lei hadde du valgt utifra topp-effekt og null i bunn,veit eg hadde det iallefall ;)

Stemmer det, er det jeg har lagt vekt på med tanke på valg av de kammene er en rask spool up og en kjørbar motor lenger nede i registeret også.

Ketchupeffekten er jo veldig imponerende på papiret, men hvor gøy det er å ha de antall hk`ene over 2000rpm da?

Nei, har troen på de kammene der og blir spennende og se hvor på registeret 1kg ladning kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom endeleg hjem ifra jobb i dag :D Har bestillt en del deler mens jeg har vert vekke så var noen pakker som ventet på meg da jeg kom inn døra i dag :) men venter fremdeles på 5 til, hva det er blir oppdatert etter hvert som de kommer :)

Litt bilder av noe av det som er komt :P

n5402fcj1dclgcvhqbgm.jpg

iokgor23y5jes9goix2a.jpg

lmqco9j93ghzmghipsw0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...