Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med en liten update igjen siden jeg har vert i garasjen og gjort litt i det siste.

Har fått laga til og sveist på forsterkningen til bakenden på bilen,

Aluplata baki skal jeg poppe fast i morgen å bolte fuelcellen fast.

Så kan jeg begynne og legge opp bensinsystemet. Holder og på med og lage fester til den nye radietoren og oljekjøleren samt intercooleren som skal på plass.

y545xvokuhg6vv1juvi3.jpg

8oqbk8c2ycm0a0jdvz2h.jpg

gda417g9ky9itx8mbe7g.jpg

pxit4rzcglq8paj5w4ed.jpg

93xf2gvjjwzmc55qbjsw.jpg

pr73pfmgjv62amr1jlhe.jpg

Sviktstålakslinger :D

fnrp0hles0pyod6i7018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøkent... likte kjøler oppsettet der, du burde ikke bli plaget med varm motor!

litt dumt at du kansje får litt unødvendig lange trykkrør med å ha ic slik? om det har noe praktisk betydning vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøkent... likte kjøler oppsettet der, du burde ikke bli plaget med varm motor!

litt dumt at du kansje får litt unødvendig lange trykkrør med å ha ic slik? om det har noe praktisk betydning vet jeg ikke :)

Håper på at det skal være bra med kjøing nå ja! Har 2 vifter på radiator også en som blåser og en som suger.. Men hvordan kunne jeg hatt intercooleren anderledes da? Ser ingen annen mulighet jeg.. Synst heller ikke at trykkrørene kommer til å bli noe unormalt lange.

Men for all del kom me innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøkent... likte kjøler oppsettet der, du burde ikke bli plaget med varm motor!

litt dumt at du kansje får litt unødvendig lange trykkrør med å ha ic slik? om det har noe praktisk betydning vet jeg ikke :)

Håper på at det skal være bra med kjøing nå ja! Har 2 vifter på radiator også en som blåser og en som suger.. Men hvordan kunne jeg hatt intercooleren anderledes da? Ser ingen annen mulighet jeg.. Synst heller ikke at trykkrørene kommer til å bli noe unormalt lange.

Men for all del kom me innspill! :)

med såpass store greier spørs det om det går, men om du snur ic, og drar 2.5" rør inn og ut ved siden av lyktene får du vertfall Mye kortere lengder. er slik på den jeg har nå (uten at det er noe proffe greier) var også slik med en ganske stor ic som satt i den gammle min, der hadde dem brukt 3" rør inn og ut av ic noe som gjorde det sinnsykt trangt rundt lyktene, men det gikk. :wink:

kom til å tenke på; hvor blir turboen plassert?

om du hadde hatt det slik hadde du kansje fått en lettere rute for olje- slangene dine også? Men for all del, jeg tenker bare høyt, ser meget bra ut det du gjør. syns det var godt gjort at du fikk skjult all aluminiumen bak fronten :wink:

hvilken radiator er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et bilde fra den gammle bilen min.

er fra tilpassing stadiet, blir både kvalm og flau når eg ser på det bilde og kor dårlig utg pkt jeg hadde.

ser egentlig ut så den ic'en er tilnærmet like stor som din?

jwgfg66ele46gxostibq.jpg

på "sugesida" er det jo et fint hull i plastdekselet til å trekke rør gjenom også. vet ikke om du skal beholde dekslene bak lyktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...