Halvor89 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Jada, da har det seg sånn at jeg begynner å bli LITT lei av alt som har med foringer å gjøre. Kan ta det fra starten. Onsdag for ei og ei halv uke sia, så leverte jeg alle de bakre understellsdelene mine til et verksted i området her for at de skulle få pressa ut foringer. Han lova meg en dato og jeg sa det var greit. Tiden gikk, og det skjedde ingenting, var innom flere ganger men han skyldte som regel på at han hadde MANGE mann som var syke etc etc. Så idag endte det med at jeg tok med tinga mine til et annet verksted. Der ble jobben tatt på sparket. Men de hadde et problem der og. Han som gjorde jobben sleit veldig med å få lagt under slik at man fikk fordelt presset i den hydrauliske pressa på delene, for å unngå at ting bøyer seg etc. Traversen fikk han ikke tatt (siden han ikke turte) Han fikk delt nav og svingarmer og tatt ut kuleleddene i svingarmene, men når han skulle ha ut svingarmsforingen på den ene armen, så SPRAKK(!!!) faen meg godset rundt, altså støpejernet. Jeg har hatt bilen på bukker over ganske lang tid nå og begynner å bli utålmodig etter å få den ut på veien igjen. Har bestilt ny arm fra koed, men der sitter sikkert foringa like jævli der ? Hva bør jeg gjøre. Å brenne de ut er vel kanskje greit i støpejernet ? Men hva med de delene der det ikke er støpejern ? DVS travers osv, da vil jo herdinga gå ut av stålet når det blir varmt nok ? Men burde jeg kanskje bare gå "bananas" med baufilblad og borr på gummien i foringenene slik at de mister presset sitt og deretter dytte de ut hvis det er mulig ? Begynner å bli lei hele greia der nå =/
general_tom Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 jeg har som oftest varmet med propn og grav det ut.. gått bra deg:)
Halvor89 Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Jess. Da trur jeg vi prøver stikksaga i morgo
h4ns3n Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Lage deg verktøy til å dra de ut med, gikk utmerket på 5 av 6 foringer i bakstillingen til en kompis av meg med E36.. De var ute på en halvtime/time.. Sveiste en U (rett, ikke buet) som foringen passet inne og som ikke var som stor til godset rundt, som f.eks svingarmen. gjengestang med noen svære skiver på baksiden og skrudde den ut
TheBirg Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Kjøp 20 tonn flaskejekk på biltema til 350 eller så. Jekk drittn ut Du må finne mothold som takler det. Men den som leter den finner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå