Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som vet noe om følgende?

Kjøpte et nytt ratt til min E39-98 modell, viser seg at rattet egentlig er til en 99 modell og akkurat fra 99 og ut forandret de på monteringen av sleperingen så dette passer heller dårlig sånn rett ut av esken. Kan jeg kjøpe en 99 modell slepering og være home free med dette? eller må jeg i såfall ha ny airbag osv?

I verste fall om det er mission impossible regner jeg med det er en tvilsom affere å modde litt for å få det til å passe??

Takk for alle svar.

Skrevet

Mener å ha lest at det går ann å modde til på en eller annen måte. Om det var sleperingen eller no annet husker jeg ikke. Men det er forskjellig fordi 99--> har 2stegs airbag...

Skal se om jeg finner det igjen.

Skrevet

Fra 03-99 kom ratt til e39 med dobbel airbag,så det vil desverre ikke passe uansett hva du gjør,får du rattet til å passe må du kjøre uten airbag aktivert.airbag varsellampa må også programmeres vekk hos en bmw forhandler.

Skrevet

Hmm ok skjønner,, men rattet passer jo eller forsåvidt helt greit, bare sleperingen som ikke sklir på plass.

Men det var jo i så fall skikkelig synd, rattet er i mint condition, praktisk talt nytt. Kansje noen som trenger?

Skrevet
Her er en som har fått det til. Rigtignok en e38, men problemet er jo engel til dobbelstegsairbag så er sikkert mye av det samme... Men ser ut som det er mye styr så jeg ville nok droppa det.

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/591886

Ah takk, men jeg tror det blir litt verre på e39, det nyere rattet har en konisk base på baksiden så det blir liksom ikke noe skikkelig sted å skru fast de 3 skruene som holde sleperingen fast uansett om jeg freser og kutter det til ellers. Så ser det også ut som det er en slags fail bryter av noe slag som sitter på selve rattet som det ikke er plass til på det nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...