Livar Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Hei! Er nybakt BMW eier, aldri verken kjørt eller skrudd på disse før. Bilen er en 87/88 325iX, pre facelift. Er for øyeblikket uten skilt og med mangellapp. I den forbindelse lurer jeg på et par ting: Knekt fjør bak, hva passer på iX? Egne fjører, eller passer alt fra 316 til 325? Motor går ikke reint, nappet av en og en plugghette og den sakket på alle, så den går ikke på 5. Har disse motorene noen typiske feil? Er også to varsellys i taket som lyser, baklys + bremselys. Begge deler funker. Hvor begynner jeg å feilsøke her? Problem med sentrallås. Låser opp alt utenom en dør litt verre under låsing... Vanlige feil her? På forhånd takk for tips:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Er kun forskjell på om det er 4'er eller 6'er på fjærene.. Også om det er sedan eller touring.. Baklys og bremselys lyser mest sannsynligvis pga baklyktene er blitt byttet ut og disse ikke har Check Control. Velkommen på forumet og gratulerer med tidenes fineste karosseri=) EDIT: Forresten, iX'n er ikke så glad i å bli senket, drivakslingene går til helvete etterhvert og disse koster 9000,- stykket nye!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Livar Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 Har sett dette med senking, men denne bilen har jeg tenkt å holde original, har også en VW som er veldig langt fra original, greit med litt av hvert! Check control er altså koblet til i baklyktene? Kanskje dette kan trikses til? (er elektriker) Noen som har koblingsskjema? Trenger forresten en venstre baklykt, pga sprukket glass, da kan jeg jo være obs på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Drivakslingene fremme som er dyre. Bak er det ikke så dyrt. Fjærene er faktisk forskjellig. men du kan bruke vanlig 325 fjærer. Den blir da senket litt. Får du sjekket LMM om det er noe galt med den? gå gjennom vakumslanger og slikt.. Gratulerer med ix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Livar Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 Kan LMM måles på noe vis uten spesielle instrumenter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Trekk den ut og se om det blir noe forskjell.. Kan hende du må bytte noen deler i fordeler og slikt. om det er slitt der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Gratulerer med "ny" bmw tror ikke det er enkellt å bynne og montere føler til check panelet på uorginale lykter.men hvis du er elektriker så er det vel ikke umulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå