Gå til innhold

Motor, turbo, K&N filter... Dårlig drag eller dårlig dag

Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

Har en halvt år gammel E90 med N47 motor.

Har montert K&N 57i sett, og det var kult det med susing og greier. Montert AC Schnitzer Power box, og det og er kult, dro mye bedre enn orginalt.

Nå har jeg fått på karbonfiber panser.

Men bilen føles tregere ut nå; så er det noe galt eller har jeg bare blitt vant til det?

Og det kommer plafring en eller annen plass, når jeg ligger på 1500-1750 omdreininger. Er dette fordi det høres bedre gjennom panseret at jeg hører det, eller finnes det en eller annen ventil mellom turboen og motoren som har blitt slakt, sånn overtrykksventil eller noe...

Hvor ofte skal man rense filteret? Kan det være for lite olje på filteret? Dritt på LMM'en?

Tanker anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av K&N filteret og sprayet lett gjennom LMM'en med spray og satt på orginal filteret igjen... Og den går bra igjen! Vet ikke om det er filteret eller rensingen av LMM som gjorde susen, men det funker, og det er godt nok for meg! Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist KN filteret var dekket i luftfilter olje når du kjøpte det, kan det være at luftmassemåleren din ikke liker denne så godt!

opplevde akkurat det samme når jeg skiftet til KN filter..

Ja, men det skal være litt olje på filteret. Jeg tror det var utrenskningen av LMM'en som gjorde susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...