Mortenn200 Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 bilen går ikke som de skal når den er kald vil den ikke gå orntlig, dvs at den hopper og vil "kveles" på en måte, men om den får gå på tomgang 5 minutter før jeg kjører med den fungerer den nesten helt fint. Og med nesten mener jeg atnår jeg klamper gasspedalen i bånn og den kommer over 3000 omdr. vil den ikke gi mere liksom. motorlampa lyser og har diagnosert det og det kommer opp feil på blandingsforhold. hva kan dette være? vet at lambdasonden er et "lite" gjeng gangsproblem på disse, eller tar jeg feil? hjelp? Ps. om jeg kjører med en gang jeg starter kald motor, er den så svak at den ikke klarer og drege bilen opp en liten bakke en gang.
Mortenn200 Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Skrevet Mai 9, 2009 er forresten en 318 ci 2000 mod om det hjelper noe?
Klinz Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 ta av stikke til luftmengdemåler og prøv. fungere den fint da? Da skifter du luftmengemåler:-)
Mortenn200 Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 men har luftmengdemåleren noe med blandingsforholdet og gjøre? når jeg kjører osv?
bue Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Luftmengdemåleren har alt med blandingsforhold å gjøre.. Den gir informasjon til hjernen om hvor mye luft som går inn i motoren, og den vet deretter hvor mye bensin som skal sprutes inn.
Mortenn200 Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 okei:) da skal jeg prøve det før jeg kommer tilbake
Mortenn200 Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 forresten når jeg tar av stikket til tomgangsregulatoren vil den gå åverhodet da? vil den jo ikke få beskjed om hvor mye luft/bensin den skal ha? kan jeg prøve og kjøre med den med stikket av?
Aroid Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 forresten når jeg tar av stikket til tomgangsregulatoren vil den gå åverhodet da? vil den jo ikke få beskjed om hvor mye luft/bensin den skal ha? kan jeg prøve og kjøre med den med stikket av? Motoren går i nødmodus da. vist at bilen går bedre. da er det nok LMM som er defekt.
roahag Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 høres litt kjent ut dette, hadde en 320 som levde sitt eget liv innimellom. Skiftet lambda og LMM og dette gjorde susen... men kan hende du har en sliten kam eller sensoren til kam'en som ikke virker Sjekk også kablene til pluggene og skift plugger om noen av disse ikke er som de skal. Sikker på at bilen tenner på alle sylindre når du starter den? Forøvrig hadde jeg en kortsluttet tennplugg, og da ville ikke bilen starte i det hele tatt...
Mortenn200 Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 slitt cam på en bil som er gådd 160 000??? plugger er skiftet uten bedring. men feilmeldinga kommer opp med feil på blandingsforhold. er LMM en forkortelse for luftmengdemåler kanskje? luftmengde måleren sitter vell under plastdekselet på 1.9 bensinen i bakkant?
Aroid Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 slitt cam på en bil som er gådd 160 000??? plugger er skiftet uten bedring. men feilmeldinga kommer opp med feil på blandingsforhold. er LMM en forkortelse for luftmengdemåler kanskje? luftmengde måleren sitter vell under plastdekselet på 1.9 bensinen i bakkant? Den motoren du har sliter ikke cam. Det er kun M40 motoren som sliter cam og det er kun E30/34/36 som har den motoren. LMM= Luft Masse måler eller Luft Mengde måler Års modell bilen din?
-Vegard- Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Års modell bilen din? er forresten en 318 ci 2000 mod om det hjelper noe?
Mortenn200 Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Års modell bilen din? er forresten en 318 ci 2000 mod om det hjelper noe? Som om jeg skulle sagt det selv
Klinz Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 luftmengemåler sitter på slangen mellom innsug og luftfilter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå