Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens :D

Ny på forumet, men nå trenger eg noen forslag.

Var ute og kjørte min 325i E36 i dag. Cruiset landevei på 5 gir og det var bare velstand :P

Så kommer eg til en sving da og girer ned i 4 gir, men... Det er ikke der :shock: Ingen ulyder eller noe, bare "fri" lissom. Tester noen andre gir også, men nei.. Eg er stuck med bare 5. gir, og det funker helt normalt.

Slet meg til Bergen på 5 uten spess problemer da, men clutchen fikk jo kjørt seg, da alle lyskryssene bestemte seg for å være røde...

Noen som vil hjelpe meg å gruble?

Skrevet

Var såvidt under på Falken i ste, men alt var desverre på plass.. Nå fikk eg ikke giret mens noen var under ettersom bilen var oppe i høyden, og de ikke hadde lyst å la meg låne bukken mer enn 5 min.

Men det høres ut som de klikker i gir når eg sjalter uten motoren i gang.

Skrevet

Det var jo det eg håpte på også siden alle girene plutselig var borte uten en lyd, men de sitter på plass de :cry:

Noen som har kløyvd en slik kasse som vet hvordan de er inni? Er 5. giret for seg selv på noen måte mtp overføringen inne i kassen?

Skrevet

Har vært borti samme problem. i det tilfellet var det en låsepinne inni girkassa som var brukket. Orket ikke prøve å reparere det da jeg hadde en annen kasse liggende.

Skrevet
Ahh.. Du hadde ett gir du også?

Ja, heldigvis var det tredje gir. Husker at girspaken føltes veldig løs, kunne ikke skifte giret ut og inn heller.

Skrevet

Hvis eg må skifte kassen, hva er et godt alternativ da? Har en ess kompressor på bilen så 250 kassen er jo ikke noe å satse videre på hvis det kan ungåes på en lett måte..

Kort og godt, Hva passer, og hvor mye jobb er det på alternativene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...