Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Heisann folkens Ny på forumet, men nå trenger eg noen forslag. Var ute og kjørte min 325i E36 i dag. Cruiset landevei på 5 gir og det var bare velstand Så kommer eg til en sving da og girer ned i 4 gir, men... Det er ikke der Ingen ulyder eller noe, bare "fri" lissom. Tester noen andre gir også, men nei.. Eg er stuck med bare 5. gir, og det funker helt normalt. Slet meg til Bergen på 5 uten spess problemer da, men clutchen fikk jo kjørt seg, da alle lyskryssene bestemte seg for å være røde... Noen som vil hjelpe meg å gruble?
Turbo-Tommy Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Du må under å se om den akslingen inn i kassen beveger seg, eller om det er noe som har hoppet av elns.
Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Var såvidt under på Falken i ste, men alt var desverre på plass.. Nå fikk eg ikke giret mens noen var under ettersom bilen var oppe i høyden, og de ikke hadde lyst å la meg låne bukken mer enn 5 min. Men det høres ut som de klikker i gir når eg sjalter uten motoren i gang.
Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Det var jo det eg håpte på også siden alle girene plutselig var borte uten en lyd, men de sitter på plass de Noen som har kløyvd en slik kasse som vet hvordan de er inni? Er 5. giret for seg selv på noen måte mtp overføringen inne i kassen?
Gjest Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Har vært borti samme problem. i det tilfellet var det en låsepinne inni girkassa som var brukket. Orket ikke prøve å reparere det da jeg hadde en annen kasse liggende.
Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Ahh.. Du hadde ett gir du også?
Gjest Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Ahh.. Du hadde ett gir du også? Ja, heldigvis var det tredje gir. Husker at girspaken føltes veldig løs, kunne ikke skifte giret ut og inn heller.
Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Spaken min føles helt normal.. Bare skjer ingenting bortsett fra i 5. Men eg regner med eg kløyver kassa så snart eg får den ut.. Verdt en titt
Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 I fare for å mase.. Har funnet ut at 5. gir har 1.00 i utveksling. Er det da sånn at drevet går rett igjennom kassen og det kan forklare at det funker?
bmwhans Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 unnskyld, men hvordan fikk du startet i lyskryss i 5 gir uten at bilen kvælte seg?
Dekkbrenneren Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 går jo an å slura som faen... gjort det selv i 5 gir med en volvo 240, å det i begynnelsen av en bakke... nesten som det var automat gir på den
Tim the enchanter Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Var ikke så ille det.. Trodde det skulle være game over egentlig, men man må jo prøve. Får den opp på 30 - 40 km/t så går den på flaten.. Men eg ofrer heller litt clutch en å la den knakke da..
Tim the enchanter Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Hvis eg må skifte kassen, hva er et godt alternativ da? Har en ess kompressor på bilen så 250 kassen er jo ikke noe å satse videre på hvis det kan ungåes på en lett måte.. Kort og godt, Hva passer, og hvor mye jobb er det på alternativene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå