ES Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Hvis eg må skifte kassen, hva er et godt alternativ da? Har en ess kompressor på bilen så 250 kassen er jo ikke noe å satse videre på hvis det kan ungåes på en lett måte..Kort og godt, Hva passer, og hvor mye jobb er det på alternativene? ZF kasse fra 328 / 3.0 m3. Da må du bytte mellomaksling også.
Tim the enchanter Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Klokken da? er det ikke 6 bolter på m3 mellomakslingen?
ES Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Klokken da? er det ikke 6 bolter på m3 mellomakslingen? Stemmer det. Du kan enten bytte navet på klokken, bytte hele diffen eller kappe akslingen og bruke bakerste del fra 2.5 og sveise på fremste del fra m3/2.8. Siste alternativ gjorde jeg på min 325 da jeg bygget om til 2.8. Kan forklare hvordan dette gjøres om det blir aktuelt for deg.
Tim the enchanter Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Tnx =) Noen lokal bmw klubb her i bergen med lokale for litt skruing? Og den kassen tåler endel også? Må si eg ble litt paff av at de brukte samme kasse på 316 - 325.
ES Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Tnx =) Noen lokal bmw klubb her i bergen med lokale for litt skruing?Og den kassen tåler endel også? Må si eg ble litt paff av at de brukte samme kasse på 316 - 325. Hehe ja det er noe å bli paff av ZF kassen er "skuddsikker" i forhold til den du har nå. Men de er populær, så sikkert ikke gjort på 123 å få tak i en til grei pris?! Hvor holder du til da?
Tim the enchanter Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Får begynne å se etter en ZF kasse da. 3,2 M3 kassen passer ikke eller? Bor i Kalfaret for tiden.. Kunne tenkt meg å plukke dette i fra hverandre selv igrunn, men i mangel av sted så ble det et verksted.
ES Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Får begynne å se etter en ZF kasse da.3,2 M3 kassen passer ikke eller? Bor i Kalfaret for tiden.. Kunne tenkt meg å plukke dette i fra hverandre selv igrunn, men i mangel av sted så ble det et verksted. Huff, verksted kan bli dyrt. Regner med 3.2 kassen passer også, men den er enda dyrere så hadde gått for den til 2.8 eller m3 3.0. Og selvfølgelig en hakket vassere clutch enn orginalt. Har selv hatt gode resultater med neddreid e30 svinghjul, sinter lamell og 618 trykkplate på s50b30. Var grei forskjell på responsen. Mister litt moment, men mye kvikkere på turtallet. Ikke særlig brukervennlig i køkjøring og slikt, så det er en ting du også må tenke på når du velger ny clutch. Spesielt ettersom du nesten bor i sentrum.
Tim the enchanter Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Skal kløyve kassen når verkstedet har fått den ut, så se hva som har hendt. Holder meg stort sett unna kø.. Priser meg lykkelig for at eg ikke kjører i rushet.
Chris_325iM Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 jeg bytta til ZF kasse, bytta bare krysset bak på kassa så var den good to go!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå