Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nett gått til innkjøp av ein e38 740i.

Og når eg låse bilen, begynner alarmen og gå etter ei stund. Noen som har hatt samma problem? Har funne ut at fløyta ligg innom støtfangeren bake.. Er orginal alarm.

Skrevet

Har samme problemet på E36'en min :(

Det er sannsynligvis en eller annen sensor som er defekt, og som registrerer bevegelse inne i coupe'en når bilen er låst. Alternativt kan det tenkes at en av microbryterne i døra - sannsynligvis førerdøra - er slitt, og derfor registrerer at døra åpnes når den likevel er lukket.

Det enkleste er å dra til et BMW verksted å få lest av feilkodene i alarmminnet, da åpenbarer feilen seg sannsynligvis. Inntil videre kan kanskje en mulighet være å dra ut sikringen til alarmen..? Om dette lar seg gjøre i forhold til startssperre/EWS osv. vet jeg ikke, men ved å dra ut sikringen mister du iallfall den fjernstyrte sentrallåsen.

• 5 weeks later...
Skrevet

Hadde samme problem på min e-36 for en tid siden, alarmen gikk når du låste opp døra ved regnvær. Men gikk over etter en stund, så har ikke gjort noe med det. Har virket fint i to år nå :D Enn så lenge...

Skrevet

Sliter med dette på min E39 også, forløbi har jeg bare nappet ut sikringen. Ingen problemer med startsperre etc.

Mener jeg leste et sted at det kunne være en software-feil og problemet forsvant med en omprogramering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...