Gå til innhold

Vibrasjoner i bilen, e39 touring


Stephan.s
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå fått plutselige vibrasjoner i bilen. Kom helt "uten vidre".

Det er rett og slett vibrasjoner i hele bilen, ikke kun ratt. Starter rett over 89kmt og fortsetter helt ut til 120(Dog ikke tester høyrere). Verst er det runt 95kmt.

Omtrent alt er nytt i forstilling. (foruten hjullager, støtdemper, fjær, støtdempertårn, endeledd og øvre bærekule. Og opphenget ble i kontrollert i dag for å dobbeltsjekke), alt OK. Vet jeg har dårlige traversforinger bak, men foruten om dette er intet annet sjekket.

Dette har kommet i etterkant av påmontering av splitter nye felger og dekk fra GS (som jeg da strengt tatt tar som en selfølge at er skikkelig avbalansert) Kjørte ca 4 dager med ny forstilling og felger før vibrasjonene oppstod.

Det rister såpass at passasjersete er i bevegelse, og jeg kjenner det i alle pedalene.

Noen som har noen tips til hva jeg burde sjekke ut? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforingene er ofte en synder, så hvis du vet at de er slitene kan det være de... Jeg har bytta de på min e39 men har fortsatt risting bakfra rundt 100km/t og har funnet slakk i øvre bakre bærearm på begge sider bak. Skal bytte disse snart. Forann har jeg slakk i indre endeledd på begge sider som også skal byttes, men dette gir vel mer risting i rattet.

Hvis jeg har skjønt deg riktig så har du ikke bytta casterstag(Det du kaller øvre bærekule)? Ifølge det jeg har hørt kan det være vanskelig å kjenne slakk i denne når hjulet henger i lufta så det KAN vare en grunn...

MEN jeg ville dobbeltsjekka hjula først, det er lettest og billigst. Deretter ville jeg satsa på traversforingene og tatt det derifra.

Edit: det er forresten maange tråder om dette problemet på forumet her. Jeg skrev sist i en annen sånn trår for et par timer siden... Så prøv søkefunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har akkurat byttet traversforinger bak på min e 39. De var veldig slitt og geleaktig, Jeg merket det kun at det ristet når hulet datt ned i dumper på samme måte som når støtdemper er gåen.

PÅ motorvei i 90-120 så merket jeg risting/slag og litt skjelving i bilen bak når du traff ugjenvnheter som overganger til bruer og lingnende.

Men hadde ikke så merkbart i hele bilen sånn som du beskriver, Min kjentes fin ut på jevn vei.

Jeg tror det er andre ting i tillegg på din, men ville som han over, sjekket balansering på felger og håpe på at det var en feil der. Noe jeg opplevde på Nye felger og dekk rett fra butikk, på e 3 serie jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...