Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vasket felgene ca. 100 ganger etter at det ble tørt på veiene, og sitter nå med en par spørsmål.

hvordan går dere frem for å holde det blankt og fint rundt hver og en bolt?

tenker da spesielt ved polering, men og bare ved normal vask.

og hva slags stoff bør man bruke for å holde kanten nice & shiny på disse hjula?

fc926thvuus7t7i6xtxs.jpg

Skrevet

Vi som driver med bilpleie bruker som relegel å legge vår elsk på Swisswax Autobahn felgvoks. Denne inneholder PTFE (teflon) så den er ganske holdbar, så lenge du ikke bruker noe sterk avfetting som tar voksen.

For å komme til rundt boltene og slikt så får man jo kjøpt forskjellige børster. Vær obs på at mange av desse er stive og riper lett. Det er lite kult med riper på PC line felgene.

Til vask så er det jo ønskelig at felgen er så beskyttet at man ikke trenger gå på med noe sterke saker. Billberry felg rens kan blandes ganske mild.

Scandic Shine selger det meste av bilpleie og han har god erfaring med det meste av produkter.

Ellers så kan du ta en titt på www.detailersclub.no

På mine Hamann felger så bruker jeg Autobahn. Jeg har alu kant som ikke er lakkert, så det er utrolig vanskelig å holde. Men på de Schmidt felgene så skal det være litt lettere med stål kant.

Lykke til!

Skrevet

Takker og bukker!

skal se om jeg finner noen som forhandler den autobahn voksen. så skal jeg gjøre et forsøk på å finne en duganes børste et sted. ;)

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...