kidneb Skrevet Mai 11, 2009 Share Skrevet Mai 11, 2009 Jeg har et lite problem, og det er at sikringen til lyset i speedometeret går hele tiden Dette begynte etter at jeg kjøpte ny cd spiller. Satt i den nye spillern, og kjørte et par timer så gikk sikkringen. Bytta sikring så gikk den også etter et par timer. Nå etter et par dager går sikringen med en gang. Jeg har selvfølgelig skjekket at ingen ledninger fra spillern er nær noe mettal o.l. Har også prøvd å koble fra spilleren men sikkringen går fortsatt Veldig irriterende og ikke kunne se hvor fort jeg kjører når det er svarte natta. Men jeg har i vertfall musikk Håper noen vet svaret på dette lille problemet!? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h_anti Skrevet Mai 11, 2009 Share Skrevet Mai 11, 2009 Sjekk at isolasjonen på ledningene er intakt, sjekk også hva som skjer dersom du kobler fra iso-overgangen(e) sånn at det bare er den originale pluggen igjen. Det er trangt inni der, sjekk at ledningene ikke har fått klemskader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2009 sjekka alle ledninger i dag, og teipa litt her og der for sikkerhets skyld. dette ga ikke noe resultat. så da prøvde jeg å koble fra hele spilleren og ledninger, men sikkringen gikk fortsatt til helvete. Så til slutt satt jeg i en 30a sikkring, skal egentlig sitte en 10a sikkring der. Da funket alt som det skulle. Glemte selvfølgelig å ta ut den alt for store sikringen for jeg stakk inn for å spise. Når jeg da dro ut for å kjøre begynte det å ryke masse ut av vifta og lukta heftig svidd. Begynte å gruble litt og kom fort på at jeg hadde glemt å ta ut den alt for store sikkringen. Etter dette har sikkringen til sentrallåsen begynt å gå også. Så må bytte sikkring hver gang jeg låser bilen. ork! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h_anti Skrevet Mai 11, 2009 Share Skrevet Mai 11, 2009 Sikringen går fordi du har kortslutning i ledningsnettet!! Du fjerner ikke denne ved å sette inn større sikring, det fører bare til at strømmen gjennom ledningene blir større og isolasjonen smelter. Isolasjonen på de andre ledningene vil også smelte. Få bilen på verksted ASAP! Du risikerer at hele bilen tar fyr hvis du ikke får dette fikset skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Byttet bare til større sikkring for å testa at lyse fortsatt fungerte, og hadde tenkt å fjerne den med en gang, men det glemte jeg jo. Skal bestille time på verksted i morra Pleier det å være dyrt å fikse et slikt problem?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå