Gå til innhold

instrumentpanel e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 535ia.

Har hatt feil med speedometeret en stund nå det går hakkete og viser feil fart. så jeg tok det ut i dag for å se.

Det viste seg at Den lille fjæren som får speedonålen til å gå tilbake til null er gått av.

Så jeg tenker at jeg må kjøpe meg nytt.

Kan jeg da kjøpe ett hvike som helst instrumentpanel fra e39 med automat?

skulle tro at minnet og kodingen osv sitter i den boksen bakpå som kan taes av. så om jeg hadde kjøpt nytt og satt den sammen med den boksen jeg har, Vil det funke da?

Skrevet

Nei du kan ikke kjøpe hvilket som helst,instrumentet må ha samme vdo nr og delenr for at det skal virke rett på din bil,km stand er lagret i lysmodulen på din bil så du vil få feil km stand og en rød prikk etter kmstand i instrumentet som betyr at km ikke stemmer.har også hørt at bmw ikke kan kode om km stand på ett brukt instrument,pirat utstyr kan gjøre det men vil bli avslørt hvis bmw tar en diagnose test.Tror det er e34 modellen som har alt lagret i en plugg bak på instrumentet og er utskiftbart.Jeg har skiftet på 2 stk e39 og det har fungert fint ,men med feil km stand.

Skrevet

Hmm.. har kommet over ett m5 instrument.. kan dette kodes slik at oljetempmåleren fungerer som den skal da?

mener å ha sett en 528 med m5 instument her på foumet tidligere...

Kommer aldri til å selge denne bilen uansett så kmstand har ingen ting og si:)

Skrevet

Nei desverre har prøvd m5 instrument i min og hele speedometeret lyste med feilmeldinger,det var overhode ingen ting som virket som det skulle, det er for stor forskjell på utstyrsnivået på m5 og standard e39,men du ødelegger ingen ting med å bare prøve det.M5 er også manuellt gir så det blir feil der også.

Skrevet

Han som hadde dette i en 528 sa at det bare var koding som skulle til for å få det til å fungere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...