Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har fått godkjent ombygging av E34, 520 til 540??

Alt av understell skiftet til 540. Karosseri fra 1993.

Er dette en enkel sak, eller byr det på store problemer fra BT??

Skrevet

kunne gjort det ja, men problemet er at dersom jeg søker og får avslag så vil den bilen stå med notis "søknad på ombygging ikke godkjent", og bilen må inn på visning med 2liter.. står 4liter i nå

Skrevet
kunne gjort det ja, men problemet er at dersom jeg søker og får avslag så vil den bilen stå med notis "søknad på ombygging ikke godkjent", og bilen må inn på visning med 2liter.. står 4liter i nå

Hvis du ikke tør søke, hvordan skal du da få den godkjent? Den må jo uansett godkjennes før eller senere! Er bare å prøve. Ikke ta sorgene på forskudd.

Skrevet

Når det gjelder å kjøring så er det ingen heksekunst å kjøre m 2l i vognkortet , men hva sier du på eu-kontrollen.. satser du på at enten

a) verkstedet ikke ser at det er byttet fra 6er til 8er eller

B) ser det men sier ingen ting...

Det er ikke meningen å være ekkel men er du men på leken får du tåle steken.

Uansett hadde jeg vært deg så hadde jeg søkt. Du kan jo sende en generell søknad/ stikke innom bt å be om råd og tips. Min erfaring m ombygginger er at viser du at du er seriøst og kan dokumentere så går det mye lettere samt at bt folka ikke er så sure og grinete.

Lykke til!

Mvh

-GV-

Skrevet
den må ikke uansett godkjennes før eller senere nei, har kjørt et halvår nå med vognkort som sier 2liter ;)

Ja, d er klart det går ann. Men er det en holdbar og god løsning? Kunne kjørt med 0,4 liter i vognkortet og 15liter motor. Kan kjøre bil uten skilter og. Og det er jo i praksis det du gjør....

Om bilen er komplett ombygd til 540, så ser jeg ikke problemet... Søk om godkjenning.

Skrevet

å kjøre en bil som ikke er godkjent og det smeller.. så kan du fint sitte i det som gjeldsslave om de finner ut om ombyggingen.. det er det sure med hele greia >.

Skrevet

jess, stemmer alt dere sier her.. når det gjelder EU, så er det et musst at man kjenner noen som har autoritet til å EU-godkjenne ;)

men ja, problemet er dersom man havner borti noe

Skrevet

Ja eller at noen tipser nærmeste biltilsyn og de kaller deg inn til kontroll eller de tar en liten svipp tur til der du bor "bare" for å kikke. eller du bare dumper inn i en kontroll langs veien. Sier du til de at ... jammen bilen er eu godkjent" Da må du regne med at "dine vennner" får seg en lite hyggelig telefon fra biltilsynet. Da er du nok helt sikker velkommen for å eu-godkjenner 520en m for stor motor.

Jeg sier det nok en gang.. den som er med på leken må tåle steken.. :D

Mvh

-GV-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...