|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.6604707 nå også nett tv: http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/sog ... erdi/99473
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Eg har trua denne gangen Husk vestlands revyen ikveld
BreitBau Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Det er ganske viktig for oss å ha ein slik plass, då sleppe jo ”sivile” at det kan skje noko med dei eller at det kan gå ut over nokon andre enn oss, seier Førde-rånaren Ole Morten Aase Øvrebø. Det er kanskje det dårligste argumentet jeg har hørt.. Er det deg Ole|KSR? Det kan jo ikke være slik at dersom dere driver på i sentrum, så KAN det være at det går utover noen andre enn dere!.. Det er ikke akkurat sympati du ønsker ved å ordlegge deg på denne måten, og det er AKKURAT slik Nrk og media ønsker å fremstille deg også.. Som en stereotyp "råner" som setter krav til fokus på seg, men som argumenterer med at han, nettopp ER til plage for seg selv og andre når han bedriver aktivitet i sentrum. For det er jo på en måte det de som står skrevet.. At de aktivitetene dere bedriver med om kvelden ER en potensiell fare for andre når du åpner for at det KAN skje noko med dei.. Det er forøvrig IKKE greit at det skulle skje noe/gå ut over dere heller.. Så hele argumentet faller liksom rett og slett i grus.. Burning på offentlege parkeringsplassar i sentrum er ulovleg og langt frå populært. Difor ynskjer Øvrebø og fleire rånarar seg ein eigen plass å drive med hobbyen sin på. Her innrømmer dere faktisk at dere har en hobby som er ulovlig, og at dere på nåværende tidspunkt bedriver den i sentrum.. Ikke akkurat riktig måte å skape sympati på - Dei som blir kalla rånarar er motorinteressert ungdom. Her har du en som KAN politikk.. Han her velger å ta avstand fra det NEGATIVT ladede ordet "råner", og han velger heller å kategorisere dere som motorinteressert ungdom.. Det er NEGATIVT å være råner i ett samfunn (noe denne "Ole" egentlig selv har bevist ved å utale seg såpass klønete), MEN det er heldigvis positivt å være bilinteressert. DET kan nemlig både direktører, politikere, politi og andre avgjørende samfunnsgrupperinger kjenne seg igjen i, og dermed blir både tonen bedre, villigheten bedre og engasjementet høyere til deres fordel.. Dette er essensielt i å kunne nå frem som motorinteressert i dagens samfunn.. Det er nemlig veldig få igjen av den gode gamle rånern med wunderbaum i ruta, terninger og knall svarte ruter bare på bakrutene.. Nå er det generell motorinteresse som gjelder, og den er stor, også hos jentene.. Vi i Øvre Hallingdal Gatebilklubb ble søndag invitert til ett intervju med lokalavisa Hallingdølen. De skal lage en ferieavis i sommer, og ville ha en reportasje om oss.. Her var virkelig cluet å samle de "riktige" folkene for å lage en riktig profil.. Jeg samlet sammen følgende personell: - en barnehagetante, med vanlig golf og litt anlegg - En fra Expert, med strøken volvo stasjonsvogn, mørke ruter og pent anlegg - En tobarnsmor med relativt ny Peugot stasjonsvogn - En fra Montèr som kom med varebil og henger - En rørlegger, med Bmw E39 og 20" felger - En fra ICA som holder på med ett calibra prosjekt - Jente fra Statoil med helt vanlig bil, men godt humør.. Flere av disse personene har folk sett før.. De kan forholde seg til dem, og VET gjennom kjennskap til de i deres butikker/jobber at de er hyggelige trivelige mennesker som er helt normale og oppegående. Det var INGEN de kunne se negativt på. Det var INGEN som skilte seg ut fra samfunnet med capsen langt nedi panna, skitten olabukse og slitte sko.. Alle var velstelte (noe som er natulig i jobben) og ordentlige med kloke gjennomtenkte svar.. Forklarte deretter litt om hvordan kulturen er i DAG, og sa at jeg nok måtte skuffe de, her fantes ingen stereotype rånere, selv om vi kjenner til noen av de også og vi tar gjerne i mot de også i klubben.. Gjennom hele intervjuet klarte jeg (føler jeg hvertfall), å snu Hallingdølens sterotype "råner-inntrykk".. Vi som er motorinteressert ungdom, er helt vanlig ungdommer, som flere av dere møter ofte, og som dere har ett godt positivt forhold til, det være seg politimannen med datter i barnehagen, politikern som skal handle mat på ICA, eller direktøren som skal ha seg ny flatskjerm på Expert.. I Gatebilklubben er slik endring av holdning til oss motorinteressert ungdom, svært svært viktig.. Profilen skal endres slik at helhetsinntykket er positivt, og det negativt ladede ordet rånere skal helst ikke eksistere i artikler/reportasjer om oss.. Dette er en stor sak på agendaen til klubben, og noe som blir tett fulgt opp.. Å Snu det negative inntrykket av motorinteressert ungdom, er forsåvidt noe alle klubber i landet burde være opptatt av..
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Eg seie det att det kan da ikkje vere nokke anna enn positivt å få all herjing ut av sentrum, det er det eg ønsker å få fram her. Argumentere med det fordi folk skal få fingen ut av rævva...
BreitBau Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Ja, tanken er god Ole, men du ser jo åssen hersens media vrir det.. De ØNSKER jo å svartstemple.. Du er en råner.. De som reiser på TG i vikinskipet er NERDER eller halvkriminelle som laster ned filmer og musikk.. Det er KUN sportsrelatert som er positivt omtalt i media.. Så om du er sportsinteressert i BILSPORT da er det plutselig greit.. Men hvor mye ser du av bilsport i media da? Motorinteresse må ha en kampanje for holdningsendring i media.. Selv er jeg spent på hva som kommer ut av vår reportasje.. Det som var litt artig er at denne 26 åringen som møtte oss først var veldig skeptisk, men når hun fant ut at vi var vanlige folk som ho, så var ho veldig engasjert.. Måtte sitte på og kjøre litt og sånn
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Ja, tanken er god Ole, men du ser jo åssen hersens media vrir det.. De ØNSKER jo å svartstemple..Du er en råner.. De som reiser på TG i vikinskipet er NERDER eller halvkriminelle som laster ned filmer og musikk.. Det er KUN sportsrelatert som er positivt omtalt i media.. Så om du er sportsinteressert i BILSPORT da er det plutselig greit.. Men hvor mye ser du av bilsport i media da? Motorinteresse må ha en kampanje for holdningsendring i media.. Selv er jeg spent på hva som kommer ut av vår reportasje.. Det som var litt artig er at denne 26 åringen som møtte oss først var veldig skeptisk, men når hun fant ut at vi var vanlige folk som ho, så var ho veldig engasjert.. Måtte sitte på og kjøre litt og sånn Ser kva du meiner men no får vi en reportasje i vestlands revyen på NRK 1 ikveld, der har eg blitt intervjua og fått sagt att vi er meir retta mot Motorsporten enn ¨Råning¨...Håper det ordner seg der
JonasD Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Ser kva du meiner men no får vi en reportasje i vestlands revyen på NRK 1 ikveld, der har eg blitt intervjua.. Når?
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Ser kva du meiner men no får vi en reportasje i vestlands revyen på NRK 1 ikveld, der har eg blitt intervjua.. Når? Hehe, veit ikkje om eg har lyst å svare på den Menne.................... 18:40
Pelton Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Faen.. ble for sein, rakk akkurat oppsumeringa Satt ute i sola å spiste grillmat
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Faen.. ble for sein, rakk akkurat oppsumeringa Satt ute i sola å spiste grillmat http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/sog ... erdi/99473 nett tv
Pelton Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Dette må jo gå ann å få til:) Men å få penger fra kommunen er vel uaktuelt... om man ikke vil vente 15år. Private midler da? Har det blitt vurdert?
Alecken Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Eg hadde støtta en dugnad eg.. Likte ideen med en skikkelig breisladd der oppe..
cypher Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Skjønna ikkje koffor det skal vere så jævlig vanskelig å løyve litt penge til det. Hadde vert snakk om ei kunstgrasbane i gokk så hadde det vert null problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå