|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.6604707 nÄ ogsÄ nett tv: http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/sog ... erdi/99473
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Eg har trua denne gangen Husk vestlands revyen ikveld
BreitBau Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Det er ganske viktig for oss Ă„ ha ein slik plass, dĂ„ sleppe jo âsivileâ at det kan skje noko med dei eller at det kan gĂ„ ut over nokon andre enn oss, seier FĂžrde-rĂ„naren Ole Morten Aase ĂvrebĂž. Det er kanskje det dĂ„rligste argumentet jeg har hĂžrt.. Er det deg Ole|KSR? Det kan jo ikke vĂŠre slik at dersom dere driver pĂ„ i sentrum, sĂ„ KAN det vĂŠre at det gĂ„r utover noen andre enn dere!.. Det er ikke akkurat sympati du Ăžnsker ved Ă„ ordlegge deg pĂ„ denne mĂ„ten, og det er AKKURAT slik Nrk og media Ăžnsker Ă„ fremstille deg ogsĂ„.. Som en stereotyp "rĂ„ner" som setter krav til fokus pĂ„ seg, men som argumenterer med at han, nettopp ER til plage for seg selv og andre nĂ„r han bedriver aktivitet i sentrum. For det er jo pĂ„ en mĂ„te det de som stĂ„r skrevet.. At de aktivitetene dere bedriver med om kvelden ER en potensiell fare for andre nĂ„r du Ă„pner for at det KAN skje noko med dei.. Det er forĂžvrig IKKE greit at det skulle skje noe/gĂ„ ut over dere heller.. SĂ„ hele argumentet faller liksom rett og slett i grus.. Burning pĂ„ offentlege parkeringsplassar i sentrum er ulovleg og langt frĂ„ populĂŠrt. Difor ynskjer ĂvrebĂž og fleire rĂ„narar seg ein eigen plass Ă„ drive med hobbyen sin pĂ„. Her innrĂžmmer dere faktisk at dere har en hobby som er ulovlig, og at dere pĂ„ nĂ„vĂŠrende tidspunkt bedriver den i sentrum.. Ikke akkurat riktig mĂ„te Ă„ skape sympati pĂ„ - Dei som blir kalla rĂ„narar er motorinteressert ungdom. Her har du en som KAN politikk.. Han her velger Ă„ ta avstand fra det NEGATIVT ladede ordet "rĂ„ner", og han velger heller Ă„ kategorisere dere som motorinteressert ungdom.. Det er NEGATIVT Ă„ vĂŠre rĂ„ner i ett samfunn (noe denne "Ole" egentlig selv har bevist ved Ă„ utale seg sĂ„pass klĂžnete), MEN det er heldigvis positivt Ă„ vĂŠre bilinteressert. DET kan nemlig bĂ„de direktĂžrer, politikere, politi og andre avgjĂžrende samfunnsgrupperinger kjenne seg igjen i, og dermed blir bĂ„de tonen bedre, villigheten bedre og engasjementet hĂžyere til deres fordel.. Dette er essensielt i Ă„ kunne nĂ„ frem som motorinteressert i dagens samfunn.. Det er nemlig veldig fĂ„ igjen av den gode gamle rĂ„nern med wunderbaum i ruta, terninger og knall svarte ruter bare pĂ„ bakrutene.. NĂ„ er det generell motorinteresse som gjelder, og den er stor, ogsĂ„ hos jentene.. Vi i Ăvre Hallingdal Gatebilklubb ble sĂžndag invitert til ett intervju med lokalavisa HallingdĂžlen. De skal lage en ferieavis i sommer, og ville ha en reportasje om oss.. Her var virkelig cluet Ă„ samle de "riktige" folkene for Ă„ lage en riktig profil.. Jeg samlet sammen fĂžlgende personell: - en barnehagetante, med vanlig golf og litt anlegg - En fra Expert, med strĂžken volvo stasjonsvogn, mĂžrke ruter og pent anlegg - En tobarnsmor med relativt ny Peugot stasjonsvogn - En fra MontĂšr som kom med varebil og henger - En rĂžrlegger, med Bmw E39 og 20" felger - En fra ICA som holder pĂ„ med ett calibra prosjekt - Jente fra Statoil med helt vanlig bil, men godt humĂžr.. Flere av disse personene har folk sett fĂžr.. De kan forholde seg til dem, og VET gjennom kjennskap til de i deres butikker/jobber at de er hyggelige trivelige mennesker som er helt normale og oppegĂ„ende. Det var INGEN de kunne se negativt pĂ„. Det var INGEN som skilte seg ut fra samfunnet med capsen langt nedi panna, skitten olabukse og slitte sko.. Alle var velstelte (noe som er natulig i jobben) og ordentlige med kloke gjennomtenkte svar.. Forklarte deretter litt om hvordan kulturen er i DAG, og sa at jeg nok mĂ„tte skuffe de, her fantes ingen stereotype rĂ„nere, selv om vi kjenner til noen av de ogsĂ„ og vi tar gjerne i mot de ogsĂ„ i klubben.. Gjennom hele intervjuet klarte jeg (fĂžler jeg hvertfall), Ă„ snu HallingdĂžlens sterotype "rĂ„ner-inntrykk".. Vi som er motorinteressert ungdom, er helt vanlig ungdommer, som flere av dere mĂžter ofte, og som dere har ett godt positivt forhold til, det vĂŠre seg politimannen med datter i barnehagen, politikern som skal handle mat pĂ„ ICA, eller direktĂžren som skal ha seg ny flatskjerm pĂ„ Expert.. I Gatebilklubben er slik endring av holdning til oss motorinteressert ungdom, svĂŠrt svĂŠrt viktig.. Profilen skal endres slik at helhetsinntykket er positivt, og det negativt ladede ordet rĂ„nere skal helst ikke eksistere i artikler/reportasjer om oss.. Dette er en stor sak pĂ„ agendaen til klubben, og noe som blir tett fulgt opp.. Ă Snu det negative inntrykket av motorinteressert ungdom, er forsĂ„vidt noe alle klubber i landet burde vĂŠre opptatt av..
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Eg seie det att det kan da ikkje vere nokke anna enn positivt Ä fÄ all herjing ut av sentrum, det er det eg Þnsker Ä fÄ fram her. Argumentere med det fordi folk skal fÄ fingen ut av rÊvva...
BreitBau Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Ja, tanken er god Ole, men du ser jo Ă„ssen hersens media vrir det.. De ĂNSKER jo Ă„ svartstemple.. Du er en rĂ„ner.. De som reiser pĂ„ TG i vikinskipet er NERDER eller halvkriminelle som laster ned filmer og musikk.. Det er KUN sportsrelatert som er positivt omtalt i media.. SĂ„ om du er sportsinteressert i BILSPORT da er det plutselig greit.. Men hvor mye ser du av bilsport i media da? Motorinteresse mĂ„ ha en kampanje for holdningsendring i media.. Selv er jeg spent pĂ„ hva som kommer ut av vĂ„r reportasje.. Det som var litt artig er at denne 26 Ă„ringen som mĂžtte oss fĂžrst var veldig skeptisk, men nĂ„r hun fant ut at vi var vanlige folk som ho, sĂ„ var ho veldig engasjert.. MĂ„tte sitte pĂ„ og kjĂžre litt og sĂ„nn
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Ja, tanken er god Ole, men du ser jo Ă„ssen hersens media vrir det.. De ĂNSKER jo Ă„ svartstemple..Du er en rĂ„ner.. De som reiser pĂ„ TG i vikinskipet er NERDER eller halvkriminelle som laster ned filmer og musikk.. Det er KUN sportsrelatert som er positivt omtalt i media.. SĂ„ om du er sportsinteressert i BILSPORT da er det plutselig greit.. Men hvor mye ser du av bilsport i media da? Motorinteresse mĂ„ ha en kampanje for holdningsendring i media.. Selv er jeg spent pĂ„ hva som kommer ut av vĂ„r reportasje.. Det som var litt artig er at denne 26 Ă„ringen som mĂžtte oss fĂžrst var veldig skeptisk, men nĂ„r hun fant ut at vi var vanlige folk som ho, sĂ„ var ho veldig engasjert.. MĂ„tte sitte pĂ„ og kjĂžre litt og sĂ„nn Ser kva du meiner men no fĂ„r vi en reportasje i vestlands revyen pĂ„ NRK 1 ikveld, der har eg blitt intervjua og fĂ„tt sagt att vi er meir retta mot Motorsporten enn šRĂ„ningš...HĂ„per det ordner seg der
JonasD Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Ser kva du meiner men no fÄr vi en reportasje i vestlands revyen pÄ NRK 1 ikveld, der har eg blitt intervjua.. NÄr?
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Ser kva du meiner men no fÄr vi en reportasje i vestlands revyen pÄ NRK 1 ikveld, der har eg blitt intervjua.. NÄr? Hehe, veit ikkje om eg har lyst Ä svare pÄ den Menne.................... 18:40
Pelton Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Faen.. ble for sein, rakk akkurat oppsumeringa Satt ute i sola Ă„ spiste grillmat
|Ole| Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Faen.. ble for sein, rakk akkurat oppsumeringa Satt ute i sola Ă„ spiste grillmat http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/sog ... erdi/99473 nett tv
Pelton Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Dette mÄ jo gÄ ann Ä fÄ til:) Men Ä fÄ penger fra kommunen er vel uaktuelt... om man ikke vil vente 15Är. Private midler da? Har det blitt vurdert?
Alecken Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Eg hadde stĂžtta en dugnad eg.. Likte ideen med en skikkelig breisladd der oppe..
cypher Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 SkjÞnna ikkje koffor det skal vere sÄ jÊvlig vanskelig Ä lÞyve litt penge til det. Hadde vert snakk om ei kunstgrasbane i gokk sÄ hadde det vert null problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ