oxygaxe Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Hei, har et lite prosjekt som jeg lurer litt på. m20b25 blokk m20b25 ETA stempler eller orginale stempler til m20b25? samt dieselveiv (smidd veiv) har div råder med forskjellige lengder råder fra: m50b25 m20b25 m20b20 Orginal m20b25 topp. i utgangspunkte vil jeg kjøre uten turbo og bilen skal brukes til banekjøring. Noen som har ideer på bra oppsett av overnevnte deler? alle forslag er gode forslag vil bare høre andres synspunkter som har mer erfaring enn meg på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 ingen som har noen alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Bruk råder fra m20b20, om du skal bruke langslags veiva, så freser du ned blokka for å øke kompresjon. Da må du ha justerbart kamdrev. Kan jo porte toppen bruke trimkam større dyser osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 hvorfor bruke m20b20 råder og frese ned blokka for bedre komp når en kan bruke b25 råder som er lengre og ikke frese av blokka? mulig det er et dumt spm.... men men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 13, 2009 Share Skrevet Mai 13, 2009 Skal etter hva jeg har lest meg til butte i toppen. Rådene er rett og slett for lange. Men en kan bruke b23 veiv og resten b25 deler. Da skal en få en liten 2,6l uten at en trenger å gjøre stort mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 men dieselveiva, samt eta stempler og råder skal jo ikke butte i topp da diesel og eta har samme slaglengde? Jeg kan ikke regne kompresjon. Men min logikk fant jo ut da at et passende oppsett ville være Dieselveiva Eta råder og stempler m20b25 blokk 885 toppen til 325i. Ville ikke dette gi det maksimale av disse delene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 jo blir vel det samme som å bruke 325e motor med 325i topp og ledningsnett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2009 joda, men nå hadde jo ikke jeg det da, villa bare høre hvilket oppsett jeg fikk mest futt av for banekjøring:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå