sufii Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Hei, har fått et problem. Et problem som er ganske irriterende faktisk, i går prøvde jeg å starte kjerra og da jeg endelig fikk det til var det et slikt irriterende tikkelyd i motoren. Denne tikkelyden fulgte turtallet i motoeren. Hva kan det skyldes? Det er snakk om en Bmw 320, 1992 modell. Håper jeg får løst dette problemet så raskt som mulig. Takk på forhånd ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 kanskje ventiltikking? jeg er ikke akkurat noe bilmekaniker av meg da, men kan jo hende det er det..sikkert noen andre som vet kanskje bedre hva det kan være. jeg hadde en gammel audi som til slutt begynte å tikke som ett helvete, mener den tikkingen gikk med turtallet.. det var ihvertfall ventilløfterne som var problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 har du sjekka oljenivået? er ventil tikk som kanskje blir borte vis du klarer å skifte olje og filter... bruk 0w-30 olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 har du sjekka oljenivået? er ventil tikk som kanskje blir borte vis du klarer å skifte olje og filter... bruk 0w-30 olje Hmm, jeg tror selv det er på tide å skifte olje, men hvis du bruker gammel/dårlig olje forekommer det tikking i motoren da? Hva er så spesiellt med Ow-30 oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 kanskje ventiltikking? jeg er ikke akkurat noe bilmekaniker av meg da, men kan jo hende det er det..sikkert noen andre som vet kanskje bedre hva det kan være. jeg hadde en gammel audi som til slutt begynte å tikke som ett helvete, mener den tikkingen gikk med turtallet.. det var ihvertfall ventilløfterne som var problemet.. hehe, må nesten undersøke litt selv jeg, er heller ikke så flink med akuratt tikkingen. Jeg håper bilen min har hydrualiske ventilløftere fordi da blir de reparert automatisk ved noen enke foretak, hvis jeg har forstått det riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Det pleier ofte å hjelpe med oljeskift (mot tikking...). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Det pleier ofte å hjelpe med oljeskift (mot tikking...). Da satser jeg på det og håper at det fungerer. Vet ikke om "oljekvaliteten" blir noe dårligere hvis bilen har stått stille i over et års tid. Men kan være årsaken, den trenger ihvertfall en skikkelig avfettings vask. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Det er normalt at en 92 modell tikker litt,men alt med måte,sjekk også radiatorvifta for slark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Det er normalt at en 92 modell tikker litt,men alt med måte Det er normalt? Hva mener du med at alt er med måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Det er normalt at en 92 modell tikker litt,men alt med måte Det er normalt? Hva mener du med at alt er med måte? Det er bestandig noen ulyder i en eldre rekke 6er og som regel er det ikke noe å bry seg om,men lyden kan også være både ventiler og tenningsbank og vil høres ekstra godt når du gasser på opp en bakke,dette er normalt på en langkjørt 6er og da vil en overhaling av toppen være eneste løsning for å få den til å gå penere.Prøv olje av god kvalitet først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Det er normalt at en 92 modell tikker litt,men alt med måte Det er normalt? Hva mener du med at alt er med måte? Det er bestandig noen ulyder i en eldre rekke 6er og som regel er det ikke noe å bry seg om,men lyden kan også være både ventiler og tenningsbank og vil høres ekstra godt når du gasser på opp en bakke,dette er normalt på en langkjørt 6er og da vil en overhaling av toppen være eneste løsning for å få den til å gå penere.Prøv olje av god kvalitet først. Oja, okei. Så dumt da, men skal vel prøve å få bort denne lyden, høres slett ikke bra ut. Er overhalting av motor dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 en kamerat hadde samme problemet på sin 318(tror jeg det var). den hørtes ut som en gammel diesel motor. han hadde kjørt med altfor lite olje, men det ble 100ganger bedre når han fikk etterfyllt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 en kamerat hadde samme problemet på sin 318(tror jeg det var).den hørtes ut som en gammel diesel motor. han hadde kjørt med altfor lite olje, men det ble 100ganger bedre når han fikk etterfyllt. oi, kan hende jeg har samme problem. Siden bilen har stått i en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå