sufii Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Hei, har fått et problem. Et problem som er ganske irriterende faktisk, i går prøvde jeg å starte kjerra og da jeg endelig fikk det til var det et slikt irriterende tikkelyd i motoren. Denne tikkelyden fulgte turtallet i motoeren. Hva kan det skyldes? Det er snakk om en Bmw 320, 1992 modell. Håper jeg får løst dette problemet så raskt som mulig. Takk på forhånd ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 kanskje ventiltikking? jeg er ikke akkurat noe bilmekaniker av meg da, men kan jo hende det er det..sikkert noen andre som vet kanskje bedre hva det kan være. jeg hadde en gammel audi som til slutt begynte å tikke som ett helvete, mener den tikkingen gikk med turtallet.. det var ihvertfall ventilløfterne som var problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 har du sjekka oljenivået? er ventil tikk som kanskje blir borte vis du klarer å skifte olje og filter... bruk 0w-30 olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 har du sjekka oljenivået? er ventil tikk som kanskje blir borte vis du klarer å skifte olje og filter... bruk 0w-30 olje Hmm, jeg tror selv det er på tide å skifte olje, men hvis du bruker gammel/dårlig olje forekommer det tikking i motoren da? Hva er så spesiellt med Ow-30 oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...