sufii Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Hei, igår da jeg prøvde å starte bilen etter et års tid så ville den ikke starte, dette var på grunn av dødt batteri, men så brukte jeg start kabel metoden for å få liv i bilen og det funket helt fint. Jeg prøvde da å presse inn clutchen for å skifte gir, men clutchen var helt løs, den var alt for følsom. Og gikk helt ned og føltes ut som om den ikke hadde noe grep. Så jeg fikk ikke skiftet gir når bilen var på, men når jeg slo av bilen så var det plutselig mulig å gire igjen. Bremsene funket også ganske dårlig da jeg fikk bilen trillet litt ut av garasjen og bremsene var alt for svake. Er det noen der ute som vet hva feilen kan være så setter jeg stor pris på det. Bare å skrive i vei
GeirAndre Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 på tide å lufte clutchen.. er lamellen som ikke løser ordentlig ut!
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 på tide å lufte clutchen.. er lamellen som ikke løser ordentlig ut! Ja , har spurt litt rundt og fått høre at jeg må lufte clutchen. Men jeg vet ikke hvordan denne prosessen helt fungerer. Og har heller aldri lufter bremse systemet før, så hadde vært takknemmelig om du/dere kunne fortalt meg hvordan man gjør dette. Gjerne en guide som beskriver prosessen. Takk
lierbimmer Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 google er din venn http://www.google.no/search?q=lufte+bre ... =firefox-a http://www.google.no/search?hl=no&clien ... %B8k&meta=
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 google er din vennhttp://www.google.no/search?q=lufte+bre ... =firefox-a http://www.google.no/search?hl=no&clien ... %B8k&meta= hehe, fant ikke noe særlig nyttig angående akkurat dette , men heldigvis gjorde du det ;D Takk
RogE36R Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Kan være pakningen i slavesylinderen som har tatt kvelden, har hatt dette problemet selv
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Kan være pakningen i slavesylinderen som har tatt kvelden, har hatt dette problemet selv Men hvordan forekom dette problemet hos deg? Og hvor mye kostet det for deg å bytte dette slavesylinderen? Mye arbeid? Og noen tips til hvordan du fant ut at du hadde lekkasje i denne delen, siden jeg har pøvd og får det ikke til
Fliid Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Slavesylinder har mest sannsynlig lekket ut i hele vinter. Ta den ut av girkassen og se om den er fuktig. Er den det, så bytt den.
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Slavesylinder har mest sannsynlig lekket ut i hele vinter. Ta den ut av girkassen og se om den er fuktig. Er den det, så bytt den. hmm, men jeg skjønner ikke hvordan en lekkasje plutselig kan oppstå. For et år tilbake så kjørte jeg den og den fungerte helt perfekt, men nå for en uke tilbake så ville den bare ikke samarbeide . Men hvor mye koster en slik slavesylinder og hvor får jeg kjøpt en slik evt. ?
Fliid Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Gummi pakning. Morken. Lekkasje. Skjekk før du handler ny. 700 ,- om jeg ikke husker feil. Koed.no har, GSbildeler har. Din lokale bildeler forhandler har.
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Gummi pakning. Morken. Lekkasje. Skjekk før du handler ny. 700 ,- om jeg ikke husker feil. Koed.no har, GSbildeler har. Din lokale bildeler forhandler har. oi, var vel 700 kr rett i dass der, men slik er det å ha bil Men skal undersøke litt jeg, og prøve å finne denne slavesylinderen. Og hvis det er denne som lekker så skal den ut. Men når jeg har satt på ny slavesylinder må jeg da lufte clutch?
Fliid Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Og bremsesystemet. Åpenbart at du sliter med luft rundt om. Nivå i bremsevæske beholder skal forøvrig ha sunket fra når du satt den vekk. Skjekk dette og.
sufii Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Og bremsesystemet. Åpenbart at du sliter med luft rundt om. Nivå i bremsevæske beholder skal forøvrig ha sunket fra når du satt den vekk. Skjekk dette og. Det skal jeg sjekke, må få fikset kjerra. Også et annet spørsmål raskt, bilen mangler bagasje "matten" bak, vet ikke helt hva jeg kan kalle det, men når jeg åpner bagasjen så ser jeg bare reservehjulet og masse annet utstyr, men du skjønner sikkert hva jeg mangler nå?
Fliid Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Legg ut f.eks reg nr. Så tar det oss to sekunder og finne matten for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå