E12_520s Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Bilen er en E28 520i Plutselig når jeg skulle fyre bilen istad var alt unntatt Speedometere, ladelampen og ABS lampen dødt. Hev opp pansere og konstaterte at sikringen nederst i høyre hørne var gått. Over den står det følgende: Den er 8A Og driver Kontrolleuchten, DZM, Spiegel, BC, ZW, Abfr. KVA, SIA, Tempom.-, Rückfahrscheinw. Progr Sitsverst. Konstaterte at følgende i tilegg til intstrumentene var dødt. Ryggelys El. vinduer hvis fører dør lukket El. Speil Prøvde litt og fant ut at jeg kunne sette tenningen i trinn 2 unten at sikringen går da fungerer alt inkludert ryggelys. Men det øyeblikket jeg drar inn startert ryker sikringen. Ved å "jukse" med en nøkkel for å slutte den gåtte sikringen fungerte alt untatt ryggelys i det lille øyeblikke man koblet de sammen med nøkkelen. Nå når jeg starter bilen uten denne sikringen lyser ladelampen og abs lampen helt frem til man har gitt bilen ett rapp på gassen noe som virker veldig snodig. Virker også som bilen går med mye bensin nå for får litt ettertenning i potta (Tror jeg mulig jeg hører syner) og mener jeg reagerte på at bilen brukte mer enn vanlig i 80 rett før det skjedde. Så jeg lurte på om det kunne være en kortslutning i luftmengdemåleren og at den går i sånn "safety modus" men tviler litt på det siden bilen ikke er noe særlig sløvere enn vanlig. Håper noen har vært borti dette før og kan lede meg i riktig retning for å finne løsningen fort som fy:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E12_520s Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 bump er litt desperat her:P ingen som har vært borti noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E12_520s Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2009 Døttet inn en sikring nå for å se hvor mye fuel jeg hadde igjen hadde nesten 20 liter igår kjørte ca 110km med det igår og nå lyste lampa. Kan det være luftmengdemålern som er kortsluttet eller kæst siden den har brukt så jevlig mye bensin også, at det er noe der som kortslutter sikringene mine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 13, 2009 Share Skrevet Mai 13, 2009 Hvis LMM går i nødmodus går fyker bensinforbruket rett til himmels. Prøv å rens LMM hvis du har muligheten. Mål også spenning på kontaktene til LMM. Har ikke vært borti at sikringene skal ryke pga dette, men alt er vel mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E12_520s Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Da var feilen funnet. Det var varminga på lambdaen som var kæss og tok sikringen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E12_520s Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Biltema lambda var ikke no særlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå