TorErling Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Har skaffet meg en rimlig strøken E34 540i, lurte på følgende... Har funnet ut at det er en japan versjon jeg har, noen som vet om det er noen spesielle forskjeller fra vanlig Europeisk? Når jeg tar bilen i Drive, så må jeg gi gass for at den skal gå framover, har ikke eid en automat bil før, men det skal vel ikke være sånn? det er diff sperre på den, kan det ha noe å si? Ellers virker bilen helt utmerket
hillmar Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Jøss! DET er litt spesielt, hente en tysk bil fra Japan... Den åpenbare forskjellen er jo selvfølgelig høyrestyring, men regner med at det er bygd om. Jeg har ingen erfaring med automat på 540, men på min 525tds begynner den å rulle når jeg slipper gassen og står på nogenlunde flatt underlag...
TorErling Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Er faktisk ikke høyre styrt .. men ja spesiell bil, og uten NOE rust
D.Toft Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 sjekk oljen på kassen... sett bilen i svak oppover bakke, sett den i drive og slipp bremsen, ikke rør gass. ruller den bakover, er det på tide å gjøre noe med kassen. kansje det hjelper å flushe igjennom den og ta på nytt oljefilter og ny olje.
axor Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Jeg har ingen erfaring med automat på 540, men på min 525tds begynner den å rulle når jeg slipper gassen og står på nogenlunde flatt underlag... har heller ikke erfaring med denne type automat, men selv min 5serie ruller fremover selv om jeg slipper gassen
ComfySport Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Grattis med kongevogn Bakken bør være slik at når du setter den i N og slipper bremsen så ruller den sakte men bestemt bakover. Diffen skal ikke ha noe å si. Lykke til mvh- -GV-
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 automatkassa på 540 skal ha en såkalt "lifetime" olje. altså den skal aldri byttes. sier dog ikke at kassen har vondt av å få ny olje etter noen hundretusen km. min siger fremmover når jeg setter den i Drive. må holde bremsen inne for at den ikke skal rulle. i motbakke skal den være relativt bratt før bilen begynner å rulle bakover mens den står i D. diffsperra sier jo bare at begge hjula skal gå rundt selv om det ene mister grepet. hvordan vet du at bilen har det forresten?
hillmar Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Dette med lifetime olje er mye diskutert og utifra hva jeg har lest og hørt så er det bare BMW som snakker om dette som LIFE TIME olje. Alle andre, automatkasseverksteder, produsenter ol., snakker om bytte mellom 100 og 200k. Mulig BMW tenker på life time som i garantitid... Meen var ikke det tråden handler om så samma det Bare av rein nyskjerrighet, hvordan fant du ut at denne var japansk? Synes det høres så sprøtt ut med en venstrestyre, japansk, tyskprodusert bil i Norge?
TorErling Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Var helt tilfeldig at jeg fant den, så den på Autodb.no og hentet den oppe ved Trondheim i helgen. Bilen er i svært god stand, ikke en bulke i lakken, INGEN steinsprut på panser, virker som at den ikke er vinterkjørt, Den forige eieren gjorde iallefall ikke det (kan hende den aldri har blitt det?) og ingen rust, og faktisk alt av elektronikk fungerer. Bilen har ikke rullet lengre enn 158.000km, den er veldig tight og fin i styring, faktisk INGEN slark i snekke o.l. Var litt skeptisk til km stand, fordi det følger faktisk ikke med NOE dokumentasjon eller service hefte, så jeg var naturligvis veldig skeptisk, men når jeg prøvde den og gikk over den kan den umulig ha gått lengre. Har hatt E34 før som har godt betydlig lengre, og denne kjennes mye tightere ut. Også fikk jeg en god pris på den Har lenge drømt om en strøken diamant svart E34 med svart strøken skinn, så nå trenger bare å få på noen finere felger, og fikse en eksoslekasje, og få på en mer anonym bakpotte. Nå prøver jeg å ringe litt rundt til gamle eiere og sånn, men han første som tok den inn driver visst en stort advokat firma som er god for X antall millioner kr, og er veldig vansklig å få tak i, jeg lurer veldig på hvorfor den er fra Japan eller asia.. ( Dette har jeg sjekket med jæger Bergen) Tenkte jeg skulle få ut noen bilder, må bare ha tid til det , men det kommer
hillmar Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Spennende historie på den bilen da. Du får holde oss opptadert og komme med bilder ettervert.
TorErling Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 Har prøvd dette med girkassen nå, og den ruller ikke bakover, men må forstatt gi gass for å komme meg framover.. hmm.. virker som en bremse som slår inn, akkurat som at den holder igjen de første meterene :S.. Jeg trenger ikke å gi gass når jeg bruker Revers..
Neonz Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 hay:P det finnes ein liten svakhet på disse kassene..http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=70 måtte nettop fikse det selv på min 540.. pga bilen min ville ikke frem.. blei bare værre og værre. og den gjekk i R når det sto i N
bjalle Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Uansett hvilket land bilen kommer fra så er den produsert i Tyskland,den er bare tilpasset markedet den skal til,samme gjelder usa versjonen.
TorErling Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 hay:P det finnes ein liten svakhet på disse kassene..http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=70 måtte nettop fikse det selv på min 540.. pga bilen min ville ikke frem.. blei bare værre og værre. og den gjekk i R når det sto i N hm.. virker vel som at det er det som er problmet, må gi en del gass når for å få den igang, men det gjelder kun når bilen stoppet helt. Vet du sånn ca pris på en sånn jobb? , 4 timer på ett verksted ca?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå