Gå til innhold

Noen som har peiling på IPOD adaptere?


Anbefalte innlegg

Vil ha ipodadapter til mitt business cd anlegg, men sliter med å finne noe som passer. Jeg har DSP system på anlegget,og det virker som det er få adaptere som støtter dette. Har funnet noen, men der må adapteret kobles på bak på cd veksler kablene.Problemet er at jeg ikke har cd veksler og det er ikke lagt opp kabler til det heller.. Hva gjør jeg da? Noen som vet om noen andre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dice kit (radio interface): http://www.europeanautosource.com/produ ... ts_id=1624

Tar ca 30 minutter å installere.

Kobles på mellom ledningene bak anlegget ditt og man legger selve Dice kitet i hanskerommet sammen med Ipoden og kan styre den fra anlegget. Sang informasjon får du opp på MID'en også.

Bestiller du fra European Autosource så send de en mail og be om billigere frakt enn det nettbutikken deres vil du skal betale så order de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1997-2003 5 Series Sedan & Touring (excluding M5)

Note: Not for Navigation or DSP (Digital Sound Processing ) equipped BMWs, please use the Trunk Interface kit instead

Dette er tatt utfra linken din, jeg har som sagt DSP...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å leter etter det samme selv...

Kom over en sak som brukte USB-minnepenn istedet for iPod..

Jeg tenkte å prøve å kjøpe en slik, syns det høres ut som en bedre løsning..

Usikker på om dette er en sånn 6 mappers 99 sangs limit sak..

Dvs den etterligner en CD skifter med 6 cder (med mapper fra disk1-6) der det kan være maks 99 sanger på hver mappe.

Men for min del, så holder det. Selv om jeg liker å ha mappene litt mere sortert med artist, album..

Minnepenner koster ikke mye, så hvis det er en limit

Fant ikke linken på den akurat nå, men skal komme tilbake med link når jeg finner den.

iPod blir for tungvindt for meg.. Bedre å lagre musikken i mapper manuelt istedet for å bruke iTunes.

+ at jeg er har epleallergi.. (liker å gjøre som jeg vil med produkter, vil ikke at en dings fungerer kun sammen med en type SW)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-pins kabelen (rød i midten, brun i ytterkant) er strøm. Den runde kabelen er optisk kabel for DSP (Digital Signal Processing) Den optiske kabelen ble erstattet med 6-pins kabelen i 03 en gang etter hva jeg husker.

Jeg har også 3-pins + optisk kabel -> betyr at du i tilleg til Dice Ipod adapteren også må ha DSP kit'et. DSP kit'et tar imot optisk kabel, samt at du må "tap" inn på 12V+Jord fra fabrikkforsterkerens pluggtilkobling, og gir 6-pin kabel ut til Ipod Kit'et. 3-Pin kontakten går rett i kabelen for Ipod kit'et sammen med 6-pin kontakten fra DSP adapteren slik (Spec doc holderen på nederste bildet er et must, og ser meget pent ut!):

mvxuyne1zu1hg33xt9yb.jpg

vt637rqnhsotoe3ndali.jpg

kxf0lhwe6e9rylkn7m6x.jpg

a3fqkreda2pymdw0h2rc.jpg

Her er linker til installasjonsveiledning for din bil:

http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... th_DSP.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...