Cato84 Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Har endelig fått handlet meg en 97 523 igjen. Så er det litt småfiks som må ordnes på denne såklart. Så et par spørsmål. Bremse lampa lyser konstant da en kabel bak er revet av. Selger mente det var abs sensor som var gåen. Er det noe prakk å bytte denne? Airbag lampa lyser også. Selger sa at kontakt på passasjersiden hadde blitt loddet tidligere, så det var mest sannsynligvis denne, det sa de også på bmw visstnok. Ser at Schmiedmann selger rep sett til airbag systemet. Må jeg plukke ut setet for å fikse dette eller kommer man til likevel? Turtallet kan finne på å jage litt når den blir ståendes på tomgang, har sjett bare 2 ganger mens jeg har sett på/eid den, går mellom 700-1500 omdr. på varm motor og opptil ca 2500 omdr. på kald motor. Selger mente at det kunne være luftmengdemåler, noen som har sett samme symptomer før? Kan det være tomgangsregulatoren? Hvordan får man ut koppholderne foran, slik at man får byttet de ut? Hvor lønner det seg å handle m fangere ifra? Når man har den "store kjørekomputeren" hva er det som må gjøres for å sette inn facelift lykter foran og bak samt. et xenon kit? Kom hjem med bilen for en liten stund siden, men har ikke fått sett så mye på den enda. Har hatt en 97 523 før, men var aldri borte i noe av dette med den. Var kun understellsdeler og girkasse som måtte byttes på den gamle. Herlige biler:) VIKTIG: Hvordan er 523 merkene festet? Dobbelsidig teip/annet klister? Er det klipset fast? Skal fjerne de merkene pluss et M merket som er satt på, men vil helst ikke ødelegge noe når man begynner å utforske! Kommer sikkert på flere spørsmål etterhvert. Takkar for svar
hillmar Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Jeg prøver å nummerere spørsmålene dine jeg: 1. ABS sensorene skal være greie å bytte, men jeg har hørt om flere som har slitt litt med å få de ut siden de har irret fast og bare smuldrer opp når du skal ha de ut. 2.Det er to forskjellige problemer som vanligvis oppstår i passasjersetet. Enten så er det kabelbrudd til beltestrammeren eller så er det sensormatta som ligger i sitteputa og føler om det sitter noen der eller ikke som er ødelagt. Begge disse gir airbaglampe. Du må nok ut med sete for å fikse begge deler, men det er ikke så fryktelig vanskelig. Og siden han snakker om at det har vært lodda før høres det ut som det er kabelen til beltestrammeren, denne er den letteste av de to å fikse, og det er sannsynligvis den du har funnet reppsett til. 3.Har jeg liten peiling på... 4.Det sitter en skrue på skrå ned i hver av koppholderne, du ser de lett... ENKELT å bytte. 5.Ingen ide... 6.Skjønner ikke helt hva du tenker at vil bli problemet. Men såvidt jeg vet trenger du ikke gjøre noe, bortsett fra at jeg har hørt noe om at du trenger en lysmodul til baklysa(muligens bare på turing)... Usikker. 7. De er limt på no måte ja. Du varmer opp med hårføner el. og "skjærer" de av med et fiskesnøre el. Og vasker av limrestene med en sitrus-spray... Håper det var til litt hjelp! Det jeg ikke har svart på kommer sikkert noen andre med ila. dagen...
Cato84 Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 Takker! Når det gjelder xenon og lykter, så mener jeg å huske at når jeg hadde den forrige 523n så var det mye snakk om at det kom til å bli problemer med kjørekomputeren, siden den registrerer de svakere xenon pærer som ødelagte halogen pærer. Eller noe i den duren... Tenkte jeg skal ta med bilen til en kjenning som skal få se over den nøye, foringer, lese av feilkoder etc, slik at jeg vet hva som må byttes. Er det noen som har bilder av original m fanger kontra rieger/andre sin "m" fanger? Finner noen litt her og der, men ingen som ser ut som den (jeg innbilte meg) originale m fangeren.
Ynot Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 xenon problemet fikser du med canbus motstander. baklys som er facelift orginalt har jeg sett her inne at de ikke passer helt på prefacelift( er vel lysmodulen på lykta som er litt annerledes utformet.)
sjynå Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 koble egen strøm til xenon tenneren! bruk det orginale lysnettet til å styre relèet til den nye hovedstømmen, må ha relè med motstand for å lure bilen til å tro at det er en vanlig pære... hvis du ikke gjør dette så vil xenon kitet etterhvert ta knekken på lysmodulen din, den koster flesk... skjedde med min
Cato84 Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Skrevet Mai 14, 2009 Hvordan får man av listene på dashbordet. De som går langs dashbordet, så videre til dørene. Samma med lista rundt girstanga???
nitrox111 Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Bruk en flat trekker og bøy de ut bare;) For dørlistene må man kanskje ta av hele dørtrekket. Rundt giret er jeg usikker på
hillmar Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Du trenger ikke flattrekker en gang. Er bare å ta tak og rive de av. Alt utenom lokke over CD og ved girspaken sitter i klips som bare er å rive av.
Cato84 Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Skrevet Mai 14, 2009 Oki! hørtes enkelt ut.. men skal ikke se bortifra at man klarer å rive de istykker under prosjekteringen likevel.. Takker for svar, kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå