sjompa Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Hei! Kjøpte en 1992 320 i går. Men på veien hjem kjente jeg at den fjusket litt. Full gass fra 1 gir så "kvelte" den seg selv på ca 5500. samme skjedde på andre gir. Men nå i dag har det blitt mye værre. Den fjusker veldig på lavt turtall også. Noen ganger er det nesten umulig og kjøre i veien. så må ta det veldig pent. Og kan ikke dra den lang. Men så plutselig funker det som det skal igjen. Det virker som om det kun skjer da bilen har gått litt og er varm. Noen som kan hjelpe meg? jeg aner ikke hva det er:S takker for svar!
Clerion Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Hmmm, kan det være tenning? Min E36 318 var slik, når jeg nådde ca 5000 rpm ville den ikke over det, virker som om den kutta en sylinder. Tror han som kjøpte den av meg byttet tennkabler og at det gikk over da (=
JonEldaR Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 det kan også være kondens i tanken som gjør dette, prøv en kondensfjerner
Knuttis Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 har akkurat samme problemet på min bil. har byttet lmm, lambdaer, styreenhet sjekket etter falskluft og tatt diagnose uten å finne feilen. kan eventuelt være noen følere, men er rart det ikke vises på diagnosen.. begynner å bli passe lei.. hadde vert veldig fint med noen tips på dette problemet.
rolfyngve Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 sjekk jordinga på motoren kan kansje være den som er problemet for dere begge.. hadde dette problemet just på min e30.. bare finn en ledning og sett en plass på toppen eller noe og rett i karosseriet en plass den får god jording.. så er det bare å prøve seg frem..
kasper Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Hadde et lignende problem her for kort siden på min 318 e36, bilen kvæltes selv om jeg holdt den på 4000 rpm osv. Dette skjedde plutselig mens jeg kjørte. Bensinspumpa spruta overalt, var ikke den. Så sjekket jeg innsuget nøye. Fant ut at en vakumslange hadde hoppet av under LMM, så ikke dette i nattemørket, og fant også en 6 cm sprekk i innsugsbelgen. Poppa på slangen og ny belg så gikk den som ei klokke
Clerion Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Har du sjekka noe av dette da Sjompa? Hjelper liksom ikke å pøse på med mulige løsninger om du ikke sjekker. Edit, skulle stå Sjompa og ikke Knuttis, sorry X)
bue Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 sprekk/ fukt i fordeler ? M50b20 motorene har vel fremdeles elektronisk tenningssystem, noe som vil si at de ikke har fordeler Det kan jo muligens være en coil som fjusker også, om du ikke finner ut av noe annet. Ta diagnose, kommer muligens opp der.
Knuttis Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 på min har jeg ny bensinpumpe og nytt filter så regner med det skal være i orden, kommer bensin over alt også. har sjekket etter falskluft ca 10 ganger. har tatt diagnose, også prøvd og jorde motoren med en ekstra kabel. kan vel kanskje være en coil men det har jeg ikke prøvd å bytte enda. er sikkert ikke gratis for coiler til s50 motor heller, men trenger vel bare en for å prøve. har også hatt på kondensfjerner.
kasper Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Fant frem bilder jeg tok, bare sånn til info Satt en pil der hvor vakum slangen hadde hoppet av. Måtte dra å vrenge litt i belgen før sprekkene kom til syne. På bildet under ser den jo helt fin ut. Men Belgen var ikke hovedproblemet, men sikkert grunnen til at den jaget tritt og stadig.
ole83 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Hei. men har bilen gått langt?? Har en 320d 99, fikk nesten samme symtomer rundt 165.000 km. Endte med at bilen slo seg vrang, gikk helt opp på turtallet å fikk ikke stoppet bilen.. Turboen, diseldyser og 2 løftearmer til ventilene gikk da. Så kjør rolig. Få skjekket bilen for feil koder. Hadde nylig sjekk, å da var en 30a sikring i motoren gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå