Gå til innhold

Problem med Alpine CDE 9850Ri spiller, aktivere aux hvordan?


Anbefalte innlegg

Har byttet trådnavn noen ganger nå, men nå siste gangen har det blitt til at jeg må aktivere aux tror jeg, og jeg finner ikke ut hvordan. Les gjerne hele tråden!

-------------------------

Hei!

Fikk en brukt Alpine CDE 9850Ri spiller til bilen i dag, og tenkte jeg skulle prøve å få koblet til Creative Mp3 spilleren min, men får det ikke til! Har prøvd med både aux-kontakt bak på spilleren (hvit og rød plugger som går til minijack i Mp3 spilleren) og en ledning med minijack i begge ender, men er litt usikker på om denne hadde fungert i det hele, for fant noe bak på spilleren i bilen som LIGNA på en vanlig hunnkontakt til minijack, men er faktisk ikke helt sikker på om det faktisk var det.

Uansett, får det ikke til med noen av måtene, ikke når jeg prøve med en helt ny iPod heller! Og denne spilleren er jo egentlig designa til å fungere ilag med iPod, så er det noen som kan hjelpe?

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått sånn kabel uten hjelp...

Men det er tre ledninger bakpå spilleren som jeg ikke har noen plass å plugge inn! Er desse noen som skal ha strøm? For radioen mister innlagte radiokanaler når jeg slår av tenninga, og det er kanskje derfor den ikke finner mp3 spilleren og? Tok noen bilder av ledningene.

gsj72jgqoo7m0jvtei0g.jpg

Slik er spilleren min koblet til :

atf0u2vfymq914jbtkon.jpg

Fant en kobling inni dashboardet som alle ledningene fra cd spilleren går til. Ser at det er mulighet for å få flere ledninger inni cd-spilleren sin side av koblingen. Er det noe der jeg må koble til kanskje?

igei1gjs0krtdfn1f7ql.jpg

Inn her?

lbc5hljgrdo8ebn6x1rv.jpg

De ledningene fra spilleren som ikke går noen plass, er de noen slags backup ledninger eller? Slik at de må ha strøm?

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød og gul ledning skal ha 12v for at spilleren skal fungere. (+ jord srlfølgeligt)

Rød går til tenning. Da vil spilleren skru seg av og på i takt med tenningen. Denne fungerer hjå deg.

Gul skal til batteri. Her går hovedstrømmen og denne har med minne å gjera.

Denne har du koblet feil. Antagligt har du koblet denne til tenningen. (eventuelt har du byttet om rød og gul ledning)

Ellers har eg ikkje tilkoblet ipod på min, so eg kan ikkje hjelpa deg.

Men du kan ta bilde av fronten på spiller + eit bilde av baksida. (uten ledninger tilkobla)

Da kan det antagligt væra lettare for andre å hjelpa deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje væra riktigt når minnet blir sletta når tenningen skrus av!

Blå/kvit: Remote til forsterker

Oransje: Dimmer (kobles til instrumentpanelet sin spenningsforsyning)

Rosa/svart: Utkobling av lyd. (når tlf ringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote kobles til eksterne forsterkere. Den skrur av og på forsterkerene når spilleren skrus av og på.

Grunnen til minneproblemet ditt har eg beskrevet tidligere. Dei 3 løse ledningene har ingenting å gjere med dette.

Eit tips er å sjekke ledningssettet til spilleren. (ledningene som høyrer til spilleren) Der kan du koble samen gul og rød ledning. Sjekk dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nett ute å sjekka om det var kobla rett det som allerede var kobla, og fant noe som skurra. Fra bilen er det en rød ledning som deler seg i to, og en gul ledning.

Fra spilleren var det både en gul og en rød ledning TIL den todelte røde i bilen.

Skulle ikke den gule heller gått i den gule fra bilen ? :)

Har ikke tid til å prøve, for jobber med eksamen for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Alpine-spiller må de forskjellige inngangene for eksterne kilder aktiveres via menyen, skulle ikke forundre meg om det er sånn på din også, sjekk bruksanvisningen. :wink:

Fikk ikke med bruksanvisning, kjøpte brukt, men har lasta ned en engelsk manual i .pdf .

Men synes den var vanskelig å tyde! Men vi får se når jeg prøver med ledningene og håpe at jeg slipper å gjør mer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, tok meg tid til å bytte, bare måtte!

Nå husker vertfall spilleren radiokanalene og innstillingene etter jeg har skrudd tenninga av og på, men når jeg trykker på source - knappen får jeg bare opp disc og tuner :(

Og innpå setup har jeg satt alle on/off innstillingene til ON.

Noen som vet mer? :P Blir så fortvila jeg! Kunne det ikke bare vært en vanlig aux inngang framme? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...