Gå til innhold

ombyggning motor e36 1992

stihau1
 Share

Anbefalte innlegg

BEKLAGER SKRIVE FEIL! hehe skal stå M43 motor. altså begge motorene er 1,8. men den jeg har satt inn er en 1997 modell og da lurer jeg på om jeg kanskje må ha resten av ledningene inn til tenning pluss nøkkel osv?

Jeg har hjernen til begge motorene, men fikk fortalt at prosjektet var døfødt og at jeg ikke burde fortsette! derfor lurer jeg på, er det noen som har peiling? kanskje i nærheten av fredrikstad som kunne tatt en liten titt på det her og kommet med noen fornuftige ord?Smile

heii. jeg har byttet motor i min e36 1992. motoren jeg nå har satt inn er en e36 1,8 m43 motor fra 1997. Folk sier jeg ikke vil få den til å gå i min bil. jeg har alt av ledningsnett til motoren men ikke tilo tenning,.. noen som kan hjelpe meg litt eller svare litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et komplett ewsII system for å få denne motoren til å gå. Hvis ikke så må du som sagt bytte hele motorledningsnettet som sagt over her, med følere og alt. Du kan også skaffe deg en motorhjerne som har fjernet EWSII på men disse vokser ikke på trær og koster gjerne noen lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte også å bytte motor i min bil men slo det fra meg etter å ha sjekka litt. For å få motor til å fungere må du som sagt ha en hjerne med samme koding som i EWSII modulen, som igjen leser av nøkkel-kodingen i tenningslåsen.... Med det budsjettet mitt ble motorbytta lagt på hylla. Jeg må nok innse at det er enklere å bytte bil... hehe.. Men får du hjelp av noen som har gjort dette før så må det jo være mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har motorhjernen, EWSII boksen og nøkkelen som hører til så er det ingen heksekunst å koble dette opp, har gjort dette selv i min bil nå.

Sende/motakerboksen og ringantenna som står rundt tenningslåsen o grattstamme er ikke kodet opp mot noe og kan f.eks kjøpes på GS for en liten penge om man da ikke har det fra før.

Tenningslåsen har ingenting med EWSII systemet å gjøre, du kan bruke den tenningslåsen du allerede har i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...