jolly Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Lufte e34 24v 525 automat Hei. Har søkt på forumet her men finner ingen god forklaring... Har knota litt med en e34 525 24v. som plutselig har begynt å slite med at tempen går over normalen. I dag tømte jeg kjølesystemet helt og spylet gjennom til det kom rent vann over alt. Fylte på kjøleveske og frostveske til det kom ut av lufteskruen. Åpnet lufteskruen og blåste i ekspansjonstanken (for det har noen sagt er lurt) inntil det kom veske uten bobler ut av lufteskruen. Skrudde så igjen (3-4 ganger) Alt dette med tenning på , og varme på full guffe (motor gikk ikke). Starta opp og lot den stå til den ble nesten varm , kjørte så en tur og tempen steg... Er det noen som har erfaringer med tilsvarende , og som har noen gode tips ? Er det en spesiell måt å gjøre det på når bilen har automat og oljekjøler integrert i radiator ? Ps. Der er kontrollstråle ut av ekspansjonstanken så der er sirkulasjon. (sammenlignet med e39'en) Trodde det var samme metode som på e39'en , men det var det ikke. Gode svar moottas med takk..
jolly Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Glemte å si at det er god varme i varmeapparatet.
jolly Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Nei jeg er jo ikke det , men den sviver og går ....Tenker du at viskosekoblingen er gåen ?
Silver87 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 sett bilen i en meget bratt bakke, åpne lufteskrue på radiatoren, åpne lokket på ekspansjonstanken, sett varme på full styrke, vifta trenger ikke å gå på fullt. Start bilen og fyll til ekspansjonstanken har et stabilt nivå og det renner fint vann ut lufteskruen, ikke skummete kjøleveske. La bilen ha litt omdreininger ca 2300 når du fyller. skru så fast lufteskruen og ha på lokket til ekspansjonstanken. Ta deg en kjøretur på 5 min. Nivået skal da ikke ha sunket. La bilen stå over natta og sjekk nivået om morgenen. Burde da vere på samme nivå. Dette har funket flott på min 525 tre ganger.
Kai-P. Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Nei jeg er jo ikke det , men den sviver og går ....Tenker du at viskosekoblingen er gåen ? Er ikke umulig, er som regel den, vannpumpe eller termostat som er problemet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå