Jump to content

Hvordan senke E39 touring bak (uten luftfjæring såklart)

Recommended Posts

Posted

hvordan senke e39 touring bak 1997mod?

må man virkelig skru løs drivakslingene ved diffen for å få senket ned bakstilling for å få ut fjøra? det jeg har funnet ut men

tok løs bolten til demperen nedre og fikk den 5cm lengre ned..men stoper da i drivakslingen som dønner i godset på nedre del av fjærfeste

noen som har enklere forslag? eller har senket en slik?

8shvnc4v2z6gqz2bfv6b.gif

Posted

Da jeg byttet hjullager på min bak, prøvde jeg 2 forskjellige metoder for å få ut fjøra. Og ja, den desidert enkleste var å ta av drivakslingene.

Posted
Da jeg byttet hjullager på min bak, prøvde jeg 2 forskjellige metoder for å få ut fjøra. Og ja, den desidert enkleste var å ta av drivakslingene.

tenkte bare å skru de løs innmed diffen jeg.. d må jo gå? hehe..uten å ta løs traversforingene..

Posted

I følge TIS'en skal du løsne mellomakslingen ved diffen og slippe ned hele traversen til fjærene er løse. Men aner ikke om det finnes no lettere løsninger...

Posted
I følge TIS'en skal du løsne mellomakslingen ved diffen og slippe ned hele traversen til fjærene er løse. Men aner ikke om det finnes no lettere løsninger...

veldig mye jobb på bakken med garasjejekk det ja..

så prøver og løsne drivakslinger først.. eventuelt huke på fjærklemme for siste rest for å få den ut;) fikk på ei klemme shø..

Posted

Nå skal det jo sies at jeg måtte uansett ut med akslingen da lagret skulle byttes ;)

Men enkleste er nok fortsatt å ta den av ved diffen.

På første forsøk fikk jeg ut fjøra med en stk. fjørklemme, men morroa begynner når du skal ha den på plass igjen.

Mulig det går, kommer ann på hvor mye du senker 8)

Edit: Traversen må nok ikke ned, men du kan løsne bærebroa.

Posted

skruet løs drivakslingene og begge øvre bærearmene

brukte 1stk fjørklemme..spett og storhammer å litt stygge ord;) da ble det etterhvert;)