Gå til innhold

Grom e34 525tds selges Brembo Bilstein M5 ++


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å selge min e34.

Litt generell info:

-1988 524td, ombygd i 2002 av Viborg Autoteknik i Danmark med 1994 325td motor og gear. km ca 150 000.

-Hellakkert i 05 i original farge.

-Overtatt av meg i 2006.

-Eu godkjent fram til april 2010

-KM på karosseri: 380 000, på motor: ca 220 000

-Pris: 55 000

Følgende er gjort med motor:

-Oppgradert til TDS cooler og motorstyring.

-Justert innspr. mengde med BMW tester, ca 12-15% opp.

-Justert opp ladetrykket til peak på 1 kilo (mot 0,8-0,9 som originalt)

-3" eksos hele veien. 2*3" rustfrie stusser.

-KN innsatsfilter.

-Driver for tiden å får bilen mappet. Vil ligge på ca 200 hk når ferdig. Nå ca 160 ærlige hk.

Understell:

-Bilstein sprint

-Eibach pro

-///M5 stabilisatorstag

-Powerflex traversforinger

-Tårnstag foran, Racing Dynamics.

-Komplett travers foran tatt fra 540/m5.Større casterforinger, og snekke.

Bremser:

-Brembo 4pot kalippere foran ("330 mm kit") med black diamond skiver.

-M5/540 bremser bak (300*20 og større stempel).

-M5 hovedsylinder og bremsekraftforsterker.

Dette gir bremsebalanse på 64/36, noe som vedig nære 95 m5 som har 66/34. Fungerer helt perfekt! helt nye kjøreopplevelse. Ikke noe for nybegynnere. NB! alt av bremser er kjøpt NYTT av meg. Dyre greier.

Eksteriør:

-M5 fangere og kanalskjørt. faceliftpanser og grill. Facelift speil medfølger.

-Originale smidde M5 felger. nye 265/40-17bak og nesten ye 235/45-17 foran. 8"felg foran og 9" bak. Også m5 reservehjul.

Interiør:

-KOMPLETT 1994 2+2 sort helskinn elektrisk. Ser noe matt ut på bildet, men er helt strøkent, får mye kommnetarer på hvor bra stand det er i. Skinn midtkonsoll +++

-4*el-vinduer

-el takluke

-El rullegardin i bakrute, defekt at the moment. Knekt "ledd".

-rullegardin i vinduer i bakdører.

-Byttet rattstamme for å få på ratt og EWS nøkkel. Bilen har ikke EWS, men har IR speilet om noen skulle ønske å koble opp fjernstyring av sentrallås. Ser at det stikket ligger klart ved GM.

Diverse velikehold som kan være verdt å nevne:

-Ny radiator,ekspansjonstank,strammer,strammehjul,vannpumpe,reim, osv

-Eksos ble sveisa for ett års tid siden. Dog ble ikke sveisene behandla :S

-Alt av bremser (kalippere og ALT) ble kjøpt NYTT for under ett år siden. Nye klosser bak for 1 mnd siden.

-Nye motorfester.

-Byttet olje på motor,gir og diff regelmessig (1 gang i året/hver 15000, ca annenhvert år på drivlinje). Sist for 6 mnd siden. TWS motorsport, dette sammen med INSP 2 + bre.væske og kjølevæske.

-Nytt batteri for ett år siden (ca).

-Nye bremseslanger

-Nytt mellomlager

-Nye støtlager foran og bak

-Stort sett alt nytt i for og bakstilling. Casterstag/foringer, bærearmer, styrekuler med stag (alle 4), hjelpesnekkforing, klikkestag, traversforinger, +++

-Nye bremseslanger.

NEGATIVE ting:

-Bilen er i flere fager og trenger sårt en hellakkering og rust reperasjoner. Jeg er ingen ekspert på karosseri arbeid akkuret, men den trenger ett nytt jekkfeste vs bak bla. sikkert mer også.

-Liten lekkasje fra returslange på dyse nr. 4, og fra pakkning på dieselpumpe.

Dette er en topp kjøremaskin for dem som setter kjøreegenskaper og kjøreopplevelse i første rekke.

For mer info er det bare spørre, jeg kan nåes på: 954 18 565

Interiør bilder kommer.

DSC00568.jpg

DSC00569.jpg

DSC00570.jpg

DSC00571.jpg

DSC00572.jpg

DSC00573.jpg

DSC00584.jpg

DSC00576.jpg

DSC00577.jpg

DSC00579.jpg

DSC00578.jpg

DSC00582.jpg

DSC00580.jpg

Interiør bilder: NB!! interiøret ser virkelig mye værre ut på bilder enn det er, det fremstår som STRØKENT!!

DSC00263.jpg

DSC00241.jpg

DSC00243.jpg

DSC00244.jpg

DSC00248.jpg

DSC00249.jpg

DSC00250.jpg

DSC00254.jpg

Bilen står i bergen. Er en bulk på høyre hjørne bak som jeg ser at akkurat ikke er med på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et seriøst bygg dette, men jeg er litt skeptisk til uttalelsen din ang. rust:

"-Bilen er i flere fager og trenger sårt en hellakkering og rust reperasjoner. Jeg er ingen ekspert på karosseri arbeid akkuret, men den trenger ett nytt jekkfeste vs bak bla. sikkert mer også."

Hvorfor koste på så masse på et karosseri du ikke har sjekka tilstanden på siden du sier "sikkert mer også"

Jeg kan være seriøst interessert i bilen, men gidder ikke kjøre en halv dag for å finne en rusthaug. Du må komme med litt mere facts angående hva som finnes av rust før jeg kommer og ser på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes.. opp igjen :)

dette er myyyye bil for pengene folkens ;)

har snakka med 02turbo, han venter til bilen er ferdig mappa.. _mulig_dette blir i morgen.

Jeg blir borte kommende uke, men er bare å sende pm/mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bilen er fremdeles ikke mappa, da han som skal gjøre det har litt dårlig tid og jeg har vært borte. Ønsker å få bilen bort snarlig.

Har fått M5 styresnekke i posten så denne blir montert ila uka.

Denne bilen er altså mer komplett ombygd/råere satt opp enn de aller fleste m5 bygg der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn et e34 karosseri som ikke må bytte jekkfester innenfor rimelig tid.. :S så nettopp et "strøkent" slikt karossri, jekkfester var fine osv.. demonterte travers foran så er det jo rust i rammevanger.. :S

jeg er ærlig om tilstanden på bilen.. og det er stor forskjell på noen gromme deler og et komplett oppsett som faktisk fungerer.

er desverre ikke interessert i å bytte i bilen din. Ønsker deg dog lykke til med salget, 535 er spreke biler ;)

forøvrig er det lenge til bilen har gått 4 mill som du skriver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite respons her :S

Bilen er nå "grov" mappa, skal justeres litt til for å få den litt "finere" på lave turtall.

Går meget bra, antar 180-190 hk nå, kjører med peak på 1,2, dette vil bli justert opp enda mer når vi fin mapper.. bilen får også ny clutch..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det montert komplett ny clutch, ny simmerring i bakkant av veiv, ny simmerring utgående aksel på kasse, og på "girvelger akslingen".. ny hardyskive også.

KOM IGJEN DA! anbefaler dere som kanskje er interessert til å komme å ta en prøvetur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

her er det jo ikke respons av noe slag... ikke bud engang..

er en bil virkelig så uinteressant hvis den trenger lakk?

mulig jeg ordner dette selv da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...