Gå til innhold

polering...livet er herlig :)

Anbefalte innlegg

dama trur jeg polerer bilen til imorgen, men der tar ho skammelig feil :P

er jo selvfølgelig klargjøring til vårmønstringen i bergen 21 mai

pils, røyk og polering...kan ikke bli bedre

poleringbmw002.jpg

frontfangeren skriker etter omlakkering, men utrolig hva som kan fikses med maskinpolering

poleringbmw001.jpg

poleringbmw004.jpg

må si meg fornøyd med resultatet. er ikke lett å polere enn sølv farget bil men...

poleringbmw005.jpg

poleringbmw007.jpg

idag ble kun tid til fremre del av bilen (panser, fanger og skjermene)

poleringbmw006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er definnitivt begge som er cluet. mequiars er for min og mange andre sin del en selvfølgelighet. det finnes produkter som skal brukes for hånd og produkter som skal brukes på maskin sånn røfflig....

har man mye vaskestriper og vil ha de 100% vekk så må man bruke maskin

stoffet jeg bruker til det heter mg 80 (literflaske med rubbing og polering i en flaske) og gul pute. fargekoden på putene man bruker har forskjellige "kutt" alt etter hvor grov/fin den er

mg80 er vel styrke 4 av 10 sånn i slipeeffekt sånn den kan man ikke gjøre så mye skade med så lenge man bruker hode pittelitt. den er genial til å begynne å lære seg hvordan polere med maskin og den funker utmerket til å fjerne ALLE vaskestripene. striper man forsiktig kan kjenne med negla går ikke å få vekk med mg80 som regel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som om det ble veldig bra resultat! ;) du skal være glad bilen din er sølv og ikke svart, mye vanskeligere å "usynliggjøre" dype riper i lakken på svart kontra sølv! men du må få tatt resten av bilen også! ser for dumt ut med blankt tryne og brun rompe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en nesten svart daudi a6 stasjonsvogn så jeg vet endelig hva det vil si å polere den fargen, men fikk vekk 95 av alle vaskestripene så den var helt kanonfin i lakken. eneste jeg slet litt med var skjolder som som oftest er små små produktrester. det er et hel....e å få vekk noen ganger

selvfølgelig skal jeg ta hele bilen frem til vårmønstringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...