bmw321 Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Hei, Har en bmw e30 325 som er turbo konventert. Problemet er at topp-pakning ryker hele tiden fordi det kan se ut som den er dårlig, eller at toppen er skadet eller er dårlig. Her er noen symtomer: Trykk i kjølesystemet Lekker vann i flenser og slanger. Lekker olje fra motor. Olje søl rundt toppen. Det jeg vet er at det er diselveiv og noen gromdeler i motoren. Er ikke gjort noe mer enn det. Vanlig turbokit med alt som man trenger. Men altså, topp-pakningen holder ikke , og det er ikke første gangen den ryker. Hadde vært bra å fått til slik at det funker, men det ser ut som det blir veldig dyrt å få det til. Hadde også vært greit å få den tilbake til sugemotor slik den ikke super så masse:p Håper noen kan komme med noen hjelpende ord, er rimelig lei av å vær uten bil 1) løsning på topp problemet, hvordan få dette til å holde? 2) konventere den tilbake til sugemotor og drite i det (325) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 selg den og kjøpe en org 325:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw321 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 vil ikke selge den fin bil skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smurfen_m3 Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 hvor bor du? eg kan bygge dn original for dg mi kan bytte motor? har en original Strøken 325 vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Det vil sikkert være litt vanskelig å konvertere tilbake om du ikke vet nøyaktig hva som er gjort med motoren. Og har den andre stempler for lavere komp, vil den bli latere enn en original motor hvis du tar bort turboen. Og bensinforbruket vil sikkert ikke forandre seg mye om du er generelt sett snill på gassen. Disse bruker jo rundt literen på mila ved blandet kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw321 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Ser ut som det greieste er å bytte motor ja. Mange som er interessert i å bytte ser jeg. Er det noen som vet hva di gutta i molde heter som er dyktige på å turbo konventere bmw? Lurer på hvordan det er mulig å få topp-pakning til å holde, og om det er mulig å få bilen til å gå uten at paknignen og toppen går igjen.. er litt kipt å gi opp så lett, har hørt om folk som har kjørt 0,5 i ladetrykk og hat en bil som har gått noen lunde stabilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freedrik Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Har du orginal topp-pakning? Kan jo få pianotråd i blokka.. Da bør det holde tett Men finnes billigere alternativer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Mange som prater om mls her, kanskje det er en mulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 lurer litt på hvor mye du lader?? er grei mulighet er jo å bytte pakning og få montert arp bolter i topp, slik at du kan få strammet topp skruen litt mer. da burde det jo holde med mindre du lader mye.. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 hvis du er sikker på at du ikke vil ta av toppen igjen, så er det bare frem med sveiseapparatet, så legger du en jævlig klyse rundt hele.. tett som bare fy:) neida, men som nevnt ovenfor pianotråd og ARP bolter, eller finne deg en ny 2,5 liters original motor og sett i:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw321 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Takker, dere skal få vite hvordan den går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå