Gå til innhold

Ta vekk turbo fra e30


bmw321
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en bmw e30 325 som er turbo konventert.

Problemet er at topp-pakning ryker hele tiden fordi det kan se ut som den er dårlig, eller at toppen er skadet eller er dårlig.

Her er noen symtomer:

Trykk i kjølesystemet

Lekker vann i flenser og slanger.

Lekker olje fra motor.

Olje søl rundt toppen.

Det jeg vet er at det er diselveiv og noen gromdeler i motoren. Er ikke gjort noe mer enn det. Vanlig turbokit med alt som man trenger. Men altså, topp-pakningen holder ikke :P, og det er ikke første gangen den ryker.

Hadde vært bra å fått til slik at det funker, men det ser ut som det blir veldig dyrt å få det til. Hadde også vært greit å få den tilbake til sugemotor slik den ikke super så masse:p

Håper noen kan komme med noen hjelpende ord, er rimelig lei av å vær uten bil :P

1) løsning på topp problemet, hvordan få dette til å holde?

2) konventere den tilbake til sugemotor og drite i det (325)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sikkert være litt vanskelig å konvertere tilbake om du ikke vet nøyaktig hva som er gjort med motoren. Og har den andre stempler for lavere komp, vil den bli latere enn en original motor hvis du tar bort turboen. Og bensinforbruket vil sikkert ikke forandre seg mye om du er generelt sett snill på gassen. Disse bruker jo rundt literen på mila ved blandet kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det greieste er å bytte motor ja. Mange som er interessert i å bytte ser jeg.

Er det noen som vet hva di gutta i molde heter som er dyktige på å turbo konventere bmw?

Lurer på hvordan det er mulig å få topp-pakning til å holde, og om det er mulig å få bilen til å gå uten at paknignen og toppen går igjen..

er litt kipt å gi opp så lett, har hørt om folk som har kjørt 0,5 i ladetrykk og hat en bil som har gått noen lunde stabilt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på hvor mye du lader??

er grei mulighet er jo å bytte pakning og få montert arp bolter i topp, slik at du kan få strammet topp skruen litt mer.

da burde det jo holde med mindre du lader mye..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er sikker på at du ikke vil ta av toppen igjen, så er det bare frem med sveiseapparatet, så legger du en jævlig klyse rundt hele.. tett som bare fy:) neida, men som nevnt ovenfor pianotråd og ARP bolter, eller finne deg en ny 2,5 liters original motor og sett i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...