Margeir Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Er det noen som veit hva "betribsanligt" betyr? En kompis får det opp på sin E34 OBC, 94 model..
hansol123 Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 sikker på at der det som står? ellers kan du se på teknisk under check control. står de fleste der.
Margeir Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 det er det som kommer opp, veit ikke om jeg har skrivet det riktig da Har også sjekket her på forumet...
HelgeS Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 betreibsanleitnung (eller noe slikt) betyr bruksanvisning
Margeir Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 betreibsanleitnung (eller noe slikt) betyr bruksanvisning takker og bukker
Blyfri Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Letteste er vel å slå tendingen over til det hakket FØR du starter bilen og holde inne den høyre knappen på speedo helt til du bytter språk og velge engelsk? Like lett det som å lære seg tysk for å tolke feilkoder:P
Deep Dish Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Er det noen som veit hva "betribsanligt" betyr?En kompis får det opp på sin E34 OBC, 94 model.. Bytt til engelsk-språk, mye enklere å oversette.! Enkelt å forandre OBC til engelsk, må bare gjøre dette: 1.Push OBC buttons 1000 and 10 together. You will see the word Test. By pressing a combination of the 10 and 1's you can enter Test Codes from 1 to 21. After entering the number press R/S and you will get a continuous display of the test function. To cancel, just press any of the OBC function keys. 2) Go to Test 10. 3) By default, the country code is set to "LAND:0 D" which is Deutschland. 4) Scroll though other countries by pressing "1". US is country code "LAND:2 USA" for example. 5) When you see the country you want, press the "S/R" key to set it. 6) Press the check key to test. Note: When you set it to USA or UK, you will probably get the British Measurements. If you prefer metric ones (Km, Km/hr, Ltr. etc.) like I do, you will have to set each display separately. But you don't have to be in the test mode for that.
Blyfri Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Det virket da forfærdelig tungvindt? Alt jeg trengte var å gjøre slik jeg skrev i posten min over for å switche mellom tysk/spansk/italiensk/engelsk(UK) og engelsk(US)... (kanskje flere men kom ikke på flere:P)
hillmar Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Nå snakker vel dere om forskjellige biler tror jeg Deep snakker vel om e39 og blyfri snaker om e34 (som tråden gjelder...). Forøvrig så funker det ikke å bytte sprøk på en tysk e39 på den måten som deep beskriver. De tyske bilene har ingen andre språk i minne...
Deep Dish Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Nå snakker vel dere om forskjellige biler tror jeg Deep snakker vel om e39 og blyfri snaker om e34 (som tråden gjelder...).Forøvrig så funker det ikke å bytte sprøk på en tysk e39 på den måten som deep beskriver. De tyske bilene har ingen andre språk i minne... Nei det var til E34.. Gjorde det på en bil til en kompis for noen år siden, men husket ikke fremgangsmetoden, så det jeg skrev i posten over var noe jeg nettopp fant fram på ett amerikansk forum.... Men hvis metoden til Blyfri virker, så er jo det helt klart en mye enklere metode.!
TorErling Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Nå snakker vel dere om forskjellige biler tror jeg Deep snakker vel om e39 og blyfri snaker om e34 (som tråden gjelder...).Forøvrig så funker det ikke å bytte sprøk på en tysk e39 på den måten som deep beskriver. De tyske bilene har ingen andre språk i minne... Språket ligger i minnet. Man kan bytte ved å bruke f.eks carsoft eller annent diagnose utstyr/programmer. Dette gjelder riktignok E39 og ikke E34
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Har du byttet språk på "tyskleverte" biler? Jeg prøvde nemlig fremgangsmåten til Deep og den funka ikke. Så jeg sjekka en del forum og kom fram til at de tyske bilene kunn har tysk og at du må til forhandler og laste inn de andre språkene. Men hvis det går å gjøre med carsoft er det absolutt inntresant!
TorErling Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Har gjort det på min tysk importerte. Går ikke å gjøre det uten å koble til utstyr, jeg brukte BMW scanner fra P.A. Soft og det gikk knirkefritt... Verksteder kan også gjøre dette.
Blyfri Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Rart det er så stor forskjell fra bil til bil:P Fremgangsmåten jeg skrev var den jeg brukte på 525'n min, og den var tyskimportert:P Om det er noen som har prøvd det og ikke fått det til ble jeg pluttselig litt usikker på hvilket hakk tendingen skal stå på, men bilen skal ikke gå iallefall... Også må du holde inne knappen ganske lenge...
Torst1 Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Har brukt begge metodene som er beskrevet over her. Den første brukte jeg før jeg satte inn den store kjørecomputeren. Satte tenninga på første "hakk", og hold knappen til check-controll inne i 15-20sek, og vips så ble det engelsk:) Etter jeg monterte stor kjørecomp. så gjorde jeg det på den andre måten som Deep Dish Beskrev. Er en tyskimport 93 525 jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå